Permalänk

Laptop 5000kr (färre krav)

Hej nu behöver jag eran hjälp igen! Kära sweclockers

Ekonomin är inte på topp, jag har en gammal ihop byggd stark stationär gaming pc men nu behöver jag en laptop som klarar av spel i dagens marknad, absolut inte på högsta prestanda men den ska gärna inte behöva överklockas eller brinna för att spela ett AAA spel.

Tänkte något som skulle kunna klara av Battlefield 4 på medium settings och ändå ha en stabil FPS, går det att få för 5 laxar?

Permalänk

@Douglas920:

Jag köpte mig en sådan: https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-laptop/...

Bra kräm för pengarna, drar en vild gissning på att det är den bästa datorn på marknaden om man tänker på priset, sänktes med 2200 kr pga svårsålt med Star Wars motiv gissar jag? Funkar klockrent för mig med BF4 på low iallafall, vågar inte dra upp den mer än så.

Priset ligger väl 800 över din budget men det är vad jag skulle rekommendera isåfall om du klarar av en Vader på baksidan.

EDIT: Ska även notera att det sitter skylake processor i den, och HDD går att byta ut mot en SSD för bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Douglas920:

Hej nu behöver jag eran hjälp igen! Kära sweclockers

Ekonomin är inte på topp, jag har en gammal ihop byggd stark stationär gaming pc men nu behöver jag en laptop som klarar av spel i dagens marknad, absolut inte på högsta prestanda men den ska gärna inte behöva överklockas eller brinna för att spela ett AAA spel.

Tänkte något som skulle kunna klara av Battlefield 4 på medium settings och ändå ha en stabil FPS, går det att få för 5 laxar?

Kort och gott, Nej det går inte, sänk kraven eller höj budget...
Alt kolla på begagnat.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300