Permalänk

Proppen gick och nu startar inte datorn

Hej, jag satt och spelade en helt vanlig lördagskväll och helt plötsligt blir hela rummet kolsvart och datorn bara slocknade, efter mycket om och men kom jag fram till att en propp hade gått i vårt proppskåp så när den va byt trodde jag problemet var löst men så var inte fallet för att min dator startar inte nu efter att proppen gått. Den visar inte ett enda livstecken när man försöker trycka igång den... Någon som skulle kunna hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

min första tanke är att kolla nätagget, ta ut och "tjuvkoppla" och se om det startar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Går proppen igen när du startar datorn?

Permalänk
Skrivet av Victor33:

Går proppen igen när du startar datorn?

Nä datorn startar inte över huvudtaget.. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av pellski87:

min första tanke är att kolla nätagget, ta ut och "tjuvkoppla" och se om det startar

Ok det skulle jag kunna testa, hur går man tillväga för att tjuvkoppla nätagget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av steelseriesFTW:

Ok det skulle jag kunna testa, hur går man tillväga för att tjuvkoppla nätagget?

Se denna guide.

Troligtvis är det nätagget som gått sönder, vilket var orsaken till att proppen gick. I så fall är det bara att köpa ett nytt, och hålla tummarna för att inget annat strök med.

Permalänk
Medlem

Ditt nätagg är garanterat trasigt eftersom det sköt säkringen, men testa grön kabel mot svart så skall det starta men koppla ur det helt först.

Sätt näsan vid fläkten luktar det bränt? Om byt agg.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Ditt nätagg är garanterat trasigt eftersom det sköt säkringen, men testa grön kabel mot svart så skall det starta men koppla ur det helt först.

Sätt näsan vid fläkten luktar det bränt? Om byt agg.

Ok tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av perost:

Se denna guide.

Troligtvis är det nätagget som gått sönder, vilket var orsaken till att proppen gick. I så fall är det bara att köpa ett nytt, och hålla tummarna för att inget annat strök med.

Ok tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com