Permalänk

Köptips - Sexigt Chassi

Hej, alla glada!

Tänkte börja fixa ihop min nästa build och behöver lite smakråd gällande chassi. Som ni ser nedan har jag drabbats av en ganska rejäl beslutsångest. Frågor jag skulle uppskatta att få svar på inkluderar:
*Lägsta ljudvolym
*Lägsta temperatur/bästa luftflödet
*Bäst layout/cable management
*Övriga fördelar ni upplevt eller hört

Jag har valt ut några chassin jag tycker verkar intressanta, men är också öppen för förslag. Kravet är att den har plats för långa grafikkort och ATX-moderkort.

De jag valt ut är:
*NZXT Phantom Black alt. NZXT Phantom Red
*NZXT Phantom 630
*Cooler Master Cosmos II
*Cooler Master HAF X
*Cooler Master Trooper
*Phanteks Eclipse P400S
*Phanteks Enthoo Primo Special Edition
*Phanteks Enthoo Luxe
*Phanteks Enthoo Evolv ATX
*Phanteks Enthoo Pro

En hel del nu när jag tänker efter, men det står alltså mellan NZXT, Cooler Master eller Phanteks. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Förstår du hur stort Cosmos II är? Det väger 20kg och rymmer ett midtower i sig, utan problem.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

EVOLV ATX TG som ska komma inom kort

Härdat glas är framtiden när det kommer till chassi, orka plexi som repas av dammkorn..

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem

Phanteks modeller är helt klart snyggast, har dock inte sett något "IRL", men CoolerMasters och NZXT är bara för svulstiga i mitt tycke.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av Dreijer:

Förstår du hur stort Cosmos II är? Det väger 20kg och rymmer ett midtower i sig, utan problem.

Cosmos är enormt, utan tvekan. Kommer antagligen bara bli störanda snarare än praktiskt. Tack för svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@RaBlack
@Oringen
@saturday_sun

Tackar för svar, det lutar mot ett EVOLV ATX TG just nu. Rymligt med bra luftflöde, inte alltför taskig cable management, lätt att rengöra och ser dessutom riktigt bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Svóðanþýrie:

@RaBlack
@Oringen
@saturday_sun

Tackar för svar, det lutar mot ett EVOLV ATX TG just nu. Rymligt med bra luftflöde, inte alltför taskig cable management, lätt att rengöra och ser dessutom riktigt bra ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Denna var rätt så sexig

http://newlaunches.com/archives/sexy_cyber_girl_case_mod_form...

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svóðanþýrie:

*Phanteks Eclipse P400S
*Phanteks Enthoo Primo Special Edition
*Phanteks Enthoo Luxe
*Phanteks Enthoo Evolv ATX
*Phanteks Enthoo Pro

En hel del nu när jag tänker efter, men det står alltså mellan NZXT, Cooler Master eller Phanteks. Vad tycker ni?

Någon som har erfarenhet av dessa och vet vilken som har bäst luftflöde etc? Det ska även finnas i vitt

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Oringen:

EVOLV ATX TG som ska komma inom kort

Härdat glas är framtiden när det kommer till chassi, orka plexi som repas av dammkorn..

När ska det lanseras?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jag hade ett HAF X, jag skulle inte köpa det igen. Stort, klumpigt och så kändes plastdetaljerna något plastiga. Däremot var det utan tvekan robust, men inte så vackert. Nu kör jag på Fractals R5'a.
Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Entusiast

Phanteks är i en egen division av de chassis du nämnt. Kommer fälla en tår i sommar när mitt hamnar på marknaden här. Helt enkelt för litet för mina kommande planer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Phantek Evolv ATX är snyggt som sören men kan aldrig ha ett chassi som inte är ljuddämpat längre.
Sen har jag mitt chassi i en möbel ändå så ser aldrig det Snyggare så i vilket all som