Antec lanserar chassit P9 Window

Permalänk
Melding Plague

Antec lanserar chassit P9 Window

Amerikanska Antec fortsätter sitt försök att modernisera chassisortimentet med den nya modellen P9 Window, där fokus ligger på flexibla expansionsmöjligheter och låg ljudnivå.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med nytt från Antec, får hoppas att Jonas tar en titt på detta. Det ser ju mer lovande ut än det Antec har släppt på sista tiden.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller ser det ut som en ren kopia av corsair 750?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

det måste varit den fulaste panelen för knappar jag någonsin sett. herregud.
och hade reset hade blivit tryckt på på tok för ofta, tex genom att en katt hoppar upp på datorn.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv

Bra att Antec iallafall försöker men fallet från deras glansdagar är stort fortfarande.

Personligen hade jag gärna sett en moderniserad NSK 3400 och Mini-P180. Älskade NSK 3400 när den kom men som med alla chassin har även den en del brister och hade gärna fått återlanseras med USB3/USB-C och andra moderniteter. Samt gärna lite lättare att arbeta i.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

1. Fult
2. För lite rad-platser (ifall man vill ha det eller försäkring ifall man vill ha det i framtiden)
3. 5.25"-platser som säkert ej går ta bort

Permalänk
Medlem

Rockade i början ett Antec P180-chassie vilket jag gillade skarpt. Sen uppdaterade jag till P280 vilket var en fröjd i jämförelse. Denna ser nice ut men så nöjd med mitt 280 så blir väl att vänta till P380 kommer för min del

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Jag, likt många andra här på SC, hade ett P180 under Antecs glansdagar. Men sedan ~2 år tillbaks så har jag bytt till ett Define R4, som är rejält mycket enklare att arbeta i. För mig som bryr mig väldigt mycket om ljudnivån så går chassin med fönster automatiskt bort, men det ska bli intressant att se om Antec kan hitta tillbaks.

Skrivet av MiLeS:

Denna ser nice ut men så nöjd med mitt 280 så blir väl att vänta till P380 kommer för min del

Varför vänta, P380 har varit ute i 1,5 år

Permalänk
Medlem

Nja, det ser ju fortfarande stenålders ut...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd

Kanske blir ett Antec nästa gång, är inkörd på Fractal just nu, men har haft Antec förut och de gör väldigt bra chassin. Detta ser trevligt ut!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Entusiast

Det ser lite väl plastigt ut, hoppas på recension snart.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Modernt med 46 HDD-platser och ett gäng 5'25" platser för CD-brännare. Perfekt för grannskapets hacker med flera gig med warez som han tankar från någon BBS för att sedan massproducera piratskivor för 200:- stycket.

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till varför man absolut inte placerar ingångar på ovansidan av en appart. Det stavas d.a.m.m, med tiden kommer det samlas ansenliga mängder damm och hudpartiklar i dessa kontakter. Hur i helsingland tänkte Antec här?😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dem8n:

Det finns en anledning till varför man absolut inte placerar ingångar på ovansidan av en appart. Det stavas d.a.m.m, med tiden kommer det samlas ansenliga mängder damm och hudpartiklar i dessa kontakter. Hur i helsingland tänkte Antec här?😂

Skickades från m.sweclockers.com

Är det tyvärr inte så att det är något kunden idag vill ha?
Ganska många (alla?) tillverkare har iallafall någon produkt med denna placering. Jag gillar inte placeringen heller, av anledningarna du nämner.

Permalänk
Medlem

Inväntar med spänning deras fräsigaste chassi hittills: P12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Modernt med 46 HDD-platser och ett gäng 5'25" platser för CD-brännare. Perfekt för grannskapets hacker med flera gig med warez som han tankar från någon BBS för att sedan massproducera piratskivor för 200:- stycket.

Tyvärr var det ju bara 8 HDD-platser... 46 HDD platser hade varit för bra för att vara sant, det får vi nog tyvärr aldrig se i dagens konsumentchassin. Men äntligen ett chassi med minst 6 HDD-platser och plats för optisk enhet säger jag, det har jag saknat bland nya chassin. Hoppas den kommer i en fönsterlös variant också.

Permalänk

Ser inte att denna modell skulle tillföra något... Antec måste vara mer innovativt om de ska kunna konkurrera med de övriga tillverkarna igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Baserad på p280?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är fönster inne igen?

Permalänk
Medlem

Är det flera lager plåt i sidorna eller är det ett lager? Sitter på ett P182 och där är det tre lager per sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Tyvärr var det ju bara 8 HDD-platser... 46 HDD platser hade varit för bra för att vara sant, det får vi nog tyvärr aldrig se i dagens konsumentchassin. Men äntligen ett chassi med minst 6 HDD-platser och plats för optisk enhet säger jag, det har jag saknat bland nya chassin. Hoppas den kommer i en fönsterlös variant också.

Fast finns andra chassin kvar som också har design från P4-tiden så det är ju ganska lugnt.

Ser faktiskt inte mycket förnyelse i det där jämfört med P180 från tiden då P4 och Windows XP var det nyaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fast finns andra chassin kvar som också har design från P4-tiden så det är ju ganska lugnt.

Ser faktiskt inte mycket förnyelse i det där jämfört med P180 från tiden då P4 och Windows XP var det nyaste.

Men då är det ofta gamla chassin som fortfarande säljs ut från lagren, d.v.s. utan USB3 och andra "moderna" anslutningar på frontpanelen. Jag ser inte heller varför man ska frångå gamla väl fungerande koncept? Visst, man skulle möjligen kunna ta bort 5,25-tums platserna då de knappt behövs längre och sätta in ännu fler HDD-platser istället om jag fick välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Men då är det ofta gamla chassin som fortfarande säljs ut från lagren, d.v.s. utan USB3 och andra "moderna" anslutningar på frontpanelen. Jag ser inte heller varför man ska frångå gamla väl fungerande koncept? Visst, man skulle möjligen kunna ta bort 5,25-tums platserna då de knappt behövs längre och sätta in ännu fler HDD-platser istället om jag fick välja.

Nä inget fel med retro så. Men nu var syftet - åtminstone enligt Sweclockers - att modernisera utbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag, likt många andra här på SC, hade ett P180 under Antecs glansdagar. Men sedan ~2 år tillbaks så har jag bytt till ett Define R4, som är rejält mycket enklare att arbeta i. För mig som bryr mig väldigt mycket om ljudnivån så går chassin med fönster automatiskt bort, men det ska bli intressant att se om Antec kan hitta tillbaks.

Varför vänta, P380 har varit ute i 1,5 år

Haha, dra på trissor, där ser man! Jag har tappat mitt game hör jag

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord