Permalänk
Medlem

Eizo Foris FS2332 (23" IPS)

Tjenare alla SweClockers.
Jag har under en lång tid suttit på ett antal datorer och skärmar men ska nu försöka göra mig av med dem. De är alla av äldre modeller men priset är tänkt att reflektera det.

Först ut är en IPS-skärm från Eizo, en Foris FS2332.
Det är en IPS-panel skärm från tidigt 2010 med vad som var då standard.
1920x1080 upplösning, 60Hz, 16:9 format. Dubbla HDMI (1.0) och en ensam DVI-D kontakt tillsammans med en VGA utifall ett måste.

Handkontrollen för att ställa in skärmen etc, medföljer självfallet. Batteriet är på väg ut.
Knapparna fram på skärmen har tappat en del färg, som synes på den 3e bilden.
Hämtas helst i området kring Globen/Johanneshov - men kan alltid diskuteras om intresse finns.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Pris och kan skickas ?

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk

Jag undrar detsamma som Kezzo. Bor på Normann så kan möta upp dig.

Permalänk
Medlem

Tjenare

Jag skrev 300kr på annonsen men borde kanske ha skrivit det även i texten nedanför.
Kan skickas men hade helst inte gjort det, pga lådans storlek. Frakten då lådan väger över 5kg blir +200kr, så då kostar frakten nästan lika mycket som själva skärmen, något som köparen självklart får stå för.. :-/

Permalänk

Är intresserad utav att veta hur denna skärmen står sig idag, prisbilden är ju fruktansvärt attraktiv.

Permalänk
Medlem

Bjuder 300 kr med upphämtning

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidewalker:

Är intresserad utav att veta hur denna skärmen står sig idag, prisbilden är ju fruktansvärt attraktiv.

Skärmen i sig står sig väldigt bra som en standardskärm, för bildredigering är den väl i det svagare utav IPS'er idag. Tekniken har ju förfinats mycket de senaste åren.
För RTS eller liknande hög-hastighetsspel så är den inte riktigt bra, då det finns ghosting-effekter pga panelens lite långsammare uppdatering och grey-2-grey, som ligger någonstans runt 8-12ms (mindre än 1 frame).
För RTS eller MOBA's är denna ypperlig däremot, vilket jag själv använt den i huvudsak för (plus lite RPG-spelande).

En ganska enkel och lättförstådd review kan ni hitta på FlatpanelsHD.

Men i jämförelse med dagens skärmar, där du får betala iaf 1,000kr eller mer för en IPS-skärm, så är den självklart lite sämre. För 300kr däremot, ett pris jag satte för att jag ville ha den såld tillsammans med dess ganska långa ålder, så är den absolut klart godkänd.
Eizo har för övrigt en 5 års inskickningsgaranti, vilket torde ses som en positiv detalj, oberoende om den har utgått eller inte. Jag köpte skärmen 2012-02-14, men har ej kvar kvittot mig veterligen så att hävda något sådant kan bli knepigt, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Bjuder 350 och kan hämta den!

Permalänk
Medlem

Då målet och förhoppningen av 300kr plus upphämtning, så sitter jag visst i en jobbig situation.
Iom att @Icte var först med att lägga det utfrågade 300kr så ger jag honom första chansen - jag hoppas @Kenoj att överseende med detta. Om den första köparen inte vill ha skärmen, så uppdaterar jag detta.

Permalänk
Medlem

EDIT: Såg inte att budgivningen var över.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Denzoh:

Då målet och förhoppningen av 300kr plus upphämtning, så sitter jag visst i en jobbig situation.
Iom att @Icte var först med att lägga det utfrågade 300kr så ger jag honom första chansen - jag hoppas @Kenoj att överseende med detta. Om den första köparen inte vill ha skärmen, så uppdaterar jag detta.

Du har PM!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Är denna såld?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R6 Black TG | CPU : AMD Ryzen 5 2600X | Mobo: ASUS ROG Strix X470-F | SSD: WD BLACK SN750 SE NVme @ 1Tb | Memory: DDR4 @ 32 Gb | GPU: ASUS STRIX GeForce GTX 1060 6Gb | Screen: AOC 24" @ 1920x1080 60Hz |Keyboard: Logitech G910 | Mouse: Logitech G903 | O/S: Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av amadeor:

Är denna såld?

Jag har PM gående med @icte fortfarande - av någon anledning ser vi inte varandras PM så det tar ett tag tyvärr.
Om han blir ointresserad av skärmen så uppdaterar jag tråden - får be om ursäkt för tillfället att jag inte har mer information att ge dig.

Permalänk
Medlem

@amadeor Jag har precis fått svar från ictes där han avsäger sig intresset av skärmen. Sånt som händer.
Mitt sökta pris är som tidigare 300kr och jag måste nog ge både @perco och @kenoj en chans att svara först om de fortfarande är intresserade.

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad och kan hämta vilken dag som helst. 350kr och upphämtning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem