Permalänk
Medlem

Bra produkt?
Nu ska vi se.
Det är bra att man kan flytta hårdiskarna och placera dem vart man vill på de universella skenorna.
Men du får inte ha för myclet kablar vid nätaget eller ett långt grafikkort för då måste du gå ner till matx från atx för då slå de i grafikkortet.
Men om man sätter in ett litet moderkort och kör igp ,så kan man köra många hårddiskar.
Och det hade stereobänk mått så man måste tänka på ventilationen precis som en förstärkare.

Ingen fläkt hubb, rengöring av luftfilter då den väl är på plats.

Mycke saker som du brykar klaga på som du inte gjorde i detta fall jonas. Lite besviken. Även om det är en sak att läsa en retention, så visar videon lite "state of mind". Ge den en bra produkt i sitt genre. Men i videon så lät det inte alts som det. Lite bakläxa där tycker jag.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Ja, alltså deras målgrupp har inte pris som främsta prioritet.

De som chassit riktar sig mot är beredda att betala för att få riktigt bra design.

Personligen gillar jag chassit, men det är inget för mig. En HTPC ska vara så liten som möjligt i mina ögon, typ NUC.

Den målgruppen vill inte heller ha ett chassi som man trycker in fläktar för att kyla diskar eller gfx i en sterio bänk.
Man sätter diskarna någon annan stans. Kör om man vill ha ett hyfsat grafikkort i hifi rummet där inget får störa ett som är passivt vid film. Passiv gpu eller flyttar alla irriterande delar till ett anat rum. Diskar i en NAS. Längre HDMI kabel till skärm eller projektor. Läser trådlös kommunikation.

Förstår Ni min tanke.
Ser inte hur man ska få till det praktiska och även bycka ett snygt system. Om det nu ska vara i en stereobänk eller tyst miljö.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Den målgruppen vill inte heller ha ett chassi som man trycker in fläktar för att kyla diskar eller gfx i en sterio bänk.
Man sätter diskarna någon annan stans. Kör om man vill ha ett hyfsat grafikkort i hifi rummet där inget får störa ett som är passivt vid film. Passiv gpu eller flyttar alla irriterande delar till ett anat rum. Diskar i en NAS. Längre HDMI kabel till skärm eller projektor. Läser trådlös kommunikation.

Förstår Ni min tanke.
Ser inte hur man ska få till det praktiska och även bycka ett snygt system. Om det nu ska vara i en stereobänk eller tyst miljö.

F12C är mer av ett mediebänks-chassi (läs gejmingdator/htpc) än renodlat HTPC, då får du ha fläktar (och det är inget som du skulle höra under film ändå om du har någon form av kunskap och väljer okej fläktar).
Vill du ha ett passivt kylt system så finns ju t.ex.

Permalänk
Medlem

@tozz
Det var inte riktigt det som Jonas sa i början av retentionen.
Jag får leva med fläktljud från datorer om jag vill lysna på musik. Om jag vill använda den z4'an så den fläkten också. Har inte pengaran för att bygga ett sådant rum. Men skulle uppskatta ett.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

@vampire-x
Det var inte riktigt det som Jonas sa i början av retentionen.
Jag får leva med fläktljud från datorer om jag vill lysna på musik. Om jag vill använda den z4'an så den fläkten också. Har inte pengaran för att bygga ett sådant rum. Men skulle uppskatta ett.

Recensenter är inte källan till all kunskap, dom kan vara lika felinformerade som alla andra

Permalänk
Medlem

@tozz
Sant

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Både ja och nej. Man kanske kör blåtand bara. Fördelen är att de blir ett cleant utseende. En enkel sak att dra en USB förlängningskabel med infälld montering, borra ett för därför anpassat hål i bänken och då kunna trycka in USB enheter i sidan på bänken typ. Coolare än att ha i fronten och inte så mycket mer pengar tillkommer.

Känns däremot för fett för mig då en HTPC bara "enligt mig" behöver köra filmer och musik. Spel kör man på annat. Men allt är subjektivt som allt.

Man kan ju också få det snyggt och stilrent genom att dölja frontportarna bakom en lucka med bra passform. Men visst, som du säger så är väl trådlöst vanligare till HTPC, så det kanske är överflödigt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Man kan ju också få det snyggt och stilrent genom att dölja frontportarna bakom en lucka med bra passform. Men visst, som du säger så är väl trådlöst vanligare till HTPC, så det kanske är överflödigt.

Så som OrigenAE har gjort? Äger chassit nedan, det är riktigt bra även om det var tight att få in ett grafikkort i det.
Väldigt bra kvalitet, lite synd på halvdant stöd till VFD-displayen som jag fick pilla med en dag för att få i ordning med Kodi, funkar dock klockrent nu. Undefär samma prisklass som Streacom F12C, fyller sin funktion som snygg och praktisk produkt i HiFi-stil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Så som OrigenAE har gjort? Äger chassit nedan, det är riktigt bra även om det var tight att få in ett grafikkort i det.
Väldigt bra kvalitet, lite synd på halvdant stöd till VFD-displayen som jag fick pilla med en dag för att få i ordning med Kodi, funkar dock klockrent nu. Undefär samma prisklass som Streacom F12C, fyller sin funktion som snygg och praktisk produkt i HiFi-stil.

http://www.missingremote.com/legacy/img/stories/blog%20images/S16V/s16v.jpg

http://www.origenae.co.kr/images/products/s14v/htpc_shot5.jpg

Ja! Precis så jag menade. Vill man så går det ju dock gå längre och göra luckans passform så att kanterna inte syns alls, om man nu vill att det ska vara helt dolt alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

2400:- för den lådan??

Jag ska ju inte köpa hela företaget...

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

Ser gärna ett test av ett mindre chassi från företaget, ex FC10!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011