Litet chassi med plats för custom loop?

Permalänk
Medlem

Litet chassi med plats för custom loop?

Dags för mig att göra mig av med mitt gamla chieftec fulltower chassi från 2006 då jag har tröttnat på att släpa runt det på lan och det är inte längre en skönhet som det en gång var.

Jag har bestämt mig för att denna gång skaffa ett mindre chassi men har stora problem att hitta något bra som sväljer alla prylar.

Mitt krav är att få plats med 360+240 radiator med tillhörande fläktar (gärna någon extra plats för 120 fläkt (ar), 2st vattenkylda r9 290x samt 2st ssd och 2st mekaniska hdds. Moderkortet är ett ATX.

Har ni några tips på något bra chassi, ju mindre desto bättre!

Permalänk
Medlem

Det första jag kommer att tänka på är Fractal Define S. Phanteks Evolv ATX rymmer och radiatorerna, men där är jag osäker om det går in mekaniska diskar om man har 360 radiator fram.

Nu är ju inte dessa chassin jättesmå men definitivt mindre än ett Chieftec fulltower

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850