Kommer den här datorn att klara av att livestreama?

Permalänk

Kommer den här datorn att klara av att livestreama?

Tja, min polare har byggt ihop en dator och vi är båda helt gröna på det här med datorer. Han vill kunna livestreama csgo med bra fps, tror ni den klarar det?

Corsair Hydro H60 V2 CPU Kylare

Corsair PowerSupply (PSU) RM850 850W 80 Plus Gold

Corsair Vengeance Low Profile 16GB (2x8GB) / 1600MHz / DDR3

Intel Core i7-4790K - 8 trådar / 4,0GHz (4,4Ghz Turbo) / 8MB - Artikelnr

MSI Z97 GAMING 5 - ATX / Z97 - Artikelnr: 199452

NZXT H440W New Edition Silent Ultra - Röd / Matt Svart (Ej PSU)

Samsung SSD 850 EVO SSD 250GB - Artikelnr: 208490

MSI GeForce GTX 760 Gaming OC 2GB

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Medlem

@Ploppinator: Har ni redan byggt ihop datorn är det väl bara att testa och se hur bra det fungerar?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Skrivet av Jäger:

@Ploppinator: Har ni redan byggt ihop datorn är det väl bara att testa och se hur bra det fungerar?

menade att han har valt komponenter. Dåligt ordval

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppinator:

menade att han har valt komponenter. Dåligt ordval

Ok, blev lite lurad av att de flesta komponenterna är av en äldre generation. Den borde klara av CSGO och streaming utan problem men det går att hitta nyare och bättre delar för ungefär samma priser.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk

@Jäger: Skulle du kunna hjälpa till med lite nyare komponenter?

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ploppinator:

@Jäger: Skulle du kunna hjälpa till med lite nyare komponenter?

Vart ska han köpa? är det begagnat eller helt nytt?
gtx 760 går det ens att få tag på nytt? Säg hans budget så kan vi försöka ge dig den bästa datorn för pengen.

Permalänk

@Dcane: budget 10k han köper allt förutom grafikkortet (som han köper av en bekant) på webhallen. Jag tycker han ska köpa från inet.

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppinator:

@Jäger: Skulle du kunna hjälpa till med lite nyare komponenter?

Detta paketet borde ligga ungefär lika i pris om det var nya delar ni hade valt. Men detta är senaste generationen och lär prestera bättre på alla sätt:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3091366&view=c

Tog bort grafikkort och lade till ett bättre moderkort
Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

@Ploppinator:

Vad betalar han för grafikkortet är en intressant fråga så han inte blir "blåst".

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk

@Litenskit: 1000kr

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Avstängd

1000kr för ett 760? inte värt för 5 öre. Om du har en dator för 10k med utan grafikkort, så lär han satsa lite mer på en bra gpu?

Om han inte vill spendera så mycket mer så kan han leta vidare efter begagnade gpuer, 290, 290x, 780, 960,970 kanske han kan hitta flr ett bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppinator:

Tja, min polare har byggt ihop en dator och vi är båda helt gröna på det här med datorer. Han vill kunna livestreama csgo med bra fps, tror ni den klarar det?

Corsair Hydro H60 V2 CPU Kylare

Corsair PowerSupply (PSU) RM850 850W 80 Plus Gold

Corsair Vengeance Low Profile 16GB (2x8GB) / 1600MHz / DDR3

Intel Core i7-4790K - 8 trådar / 4,0GHz (4,4Ghz Turbo) / 8MB - Artikelnr

MSI Z97 GAMING 5 - ATX / Z97 - Artikelnr: 199452

NZXT H440W New Edition Silent Ultra - Röd / Matt Svart (Ej PSU)

Samsung SSD 850 EVO SSD 250GB - Artikelnr: 208490

MSI GeForce GTX 760 Gaming OC 2GB

När jag streamar så är grafikkortet flaskhalsen. Kolla om ni har råd med GTX 970 med 4Gb.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating