Permalänk
Medlem

Pris idé för mitt bygge

Hej jag har börjat ett quadro bygge i ett mini format.
Hårdvaran

I7 2600k med en stock Kylare för tillfället.
Quadro k2000 2gb
8gb ram
Chassit är ett Evga i itx format med fönster men har moddat det lite och tog bort Hdd o optiska burarna så nu fick jag dit ett Micro atx istället ett Asrock b75m-dgs
Psu är ett Evga 550w 80+ certifierad .

Har även ett 660gtx gainward 2gb som jag funderade på att använda men har inte bestämt mej än.

Ska jag använda quadro eller gtx kortet för detta bygget va tycker ni.
Datorn blir ju mer värd med quadro gpun men vet inte hur pass många som kan vara intresserade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajala:

Hej jag har börjat ett quadro bygge i ett mini format.
Hårdvaran

I7 2600k med en stock Kylare för tillfället.
Quadro k2000 2gb
8gb ram
Chassit är ett Evga i itx format med fönster men har moddat det lite och tog bort Hdd o optiska burarna så nu fick jag dit ett Micro atx istället ett Asrock b75m-dgs
Psu är ett Evga 550w 80+ certifierad .

Har även ett 660gtx gainward 2gb som jag funderade på att använda men har inte bestämt mej än.

Ska jag använda quadro eller gtx kortet för detta bygget va tycker ni.
Datorn blir ju mer värd med quadro gpun men vet inte hur pass många som kan vara intresserade...

Hej!

Skulle säga att grafikkortsfrågan är beroende på ifall datorn kommer att användas till spel eller inte, och isf vilka spel. Om det inte ska skepas något behövs inte ett grafikkort alls. Har själv en i7 2600K i min dator och har inga problem att köra utan grafikkort (som jag behövde göra när jag skulle byta ut mitt grafikkort.

Går bygget ut på att du ska kunna sälja datorn? Om ja, är det till en bekant eller främling?