ASUS ROG G751JY. Stänga av överladdningsskydd?

Permalänk

ASUS ROG G751JY. Stänga av överladdningsskydd?

Hej,

Har en ASUS ROG som har ett jävligt irriterande överladdningsskydd jag vill ha bort då den ibland bestämmer sig för att sluta använda laddningen och gå på batteriläget (detta för att inte förstöra batteriet).

Varför jag vill ha bort detta magnifika skydd? Jo för att så fort den bestämmer sig för att sluta använda strömmen som är inkopplad så försvinner även 90% av min FPS när jag spelar.
Detta händer så klart alltid i dom mest opassande situationer och jag är less på skiten då jag alltid kör med ström inkopplat

Jag kan heller inte plocka ur batteriet då det är integrerat.......

Någon som vart med om liknande och har en bra lösning?

Permalänk
Medlem

Det kan inte snarare vara så att du ställt in i windows att den ska gå in i "energiläge" när det är batteridrift? Överspänningsskydd är rätt bra mot spikar

Annars ska det gå att ta bort i bios

*Läste fel... överladdningsskydd vet jag då inget om men borde finnas på google

Permalänk
Skrivet av LNDL:

Det kan inte snarare vara så att du ställt in i windows att den ska gå in i "energiläge" när det är batteridrift? Överspänningsskydd är rätt bra mot spikar

Annars ska det gå att ta bort i bios

*Läste fel... överladdningsskydd vet jag då inget om men borde finnas på google

Nix, jag har "high performance" inställt och har gått igenom alla inställningar typ 750263 ggr
Jo jag har sökt men hittar inget läsvärt om detta. Har även kontaktat ASUS och inväntar svar... Som ändå inte kommer ge något haha.

Permalänk
Medlem

På ThinkPad kan du ändra laddningströsklar etc.

Du har inga sådana inställningar ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Karaff:

På ThinkPad kan du ändra laddningströsklar etc.

Du har inga sådana inställningar ?

Ursäkta sent svar!

Nix, inget sånt har jag hittat.

EDIT: Hittade nu att ASUS ska ha ett bloatware som heter Power4Gear som man tydligen ska kunna ändra energiinställningar i. Dock fanns det inte installerat på min ROG (säkert bara för att den är optimerad för gaming).