Letar efter en RPG att spela

Permalänk

Letar efter en RPG att spela

Tja, har framföralt spelat FSP spel som CS:GO och Black OPS 2 fram tills nu men jag har alltid viljat börja spela någon MMO eller najs RPG men jag vet inte vad, så jag tänkte att här var kanske ett ställe man kan fråga om vad som är bra. Öppen för alla förslag för jag har ingen aning free to play är helt ok och nästan föredragit för jag känner inte för att spendera pengar på spel jag inte tycker om tack för alla svar och all hjälp här

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad du är på jakt efter, men själv gillar jag Marvel Heroes 2016. En av de bättre Diablo-kloner jag spelat som MMO.

Finns på Steam och är ett moget F2P-MMO:
http://store.steampowered.com/app/226320/

Idag går det även att låsa upp Iron Man eller Captain America gratis:
https://login.marvelheroes.com/dashboard/redeem.php

"REDEEM the code TEAMCAP to unlock Captain America! or REDEEM the code TEAMIRONMAN to unlock Iron Man! *Codes expire 11:59 PM Monday May 9th."

Permalänk
Medlem

Just nu är Blizzards overwatch på öppen beta, testa det

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mass Effect kanske kunde vara ett bra övergångsspel. Actionorienterat men med lättare RPG-element.
Har du Origin Access kommer Mass Effect-serien bli "gratis" inom kort.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Witcher III är en rekommendation. Riktigt bra spel.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

@bananasplit_00

Entropia universe kanske är av intresse
Det är ett
RCE (Real Cash Economy) - MMORPG i 3D-miljö.

Spelet kan laddas ned gratis och det kostar inget att spela, men all utrustning som kan behövas kostar pengar. Det går att köpa exempelvis vapen, kläder, ammunition, rustning, maskiner, lokaler och även mark. När utrustning används minskar den i värde.
Man kan jaga, göra uppdrag tillverka kläder vapen m.m
Och en del annat finns även pvp områden.
Och om man vill resa i rymden mellan planeterna.
Och så klart tjäna pengar som man kan ta ut men de brukar dröja om man inte hittar en bra mentor som kan hjälpa till.

Kostar inget att testa man får vapen och armor i de första questen man gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananasplit_00:

Tja, har framföralt spelat FSP spel som CS:GO och Black OPS 2 fram tills nu men jag har alltid viljat börja spela någon MMO eller najs RPG men jag vet inte vad, så jag tänkte att här var kanske ett ställe man kan fråga om vad som är bra. Öppen för alla förslag för jag har ingen aning free to play är helt ok och nästan föredragit för jag känner inte för att spendera pengar på spel jag inte tycker om tack för alla svar och all hjälp här

Kronos wow vanilla server är ju alltid ett alternativ.

Permalänk
Medlem

@bananasplit_00: Dark souls 3 eller Witcher 3 är mina starka rekommendationer

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

tack för alla rekomendationer, får se vad jag väljer men tack för förslagen