Permalänk
Medlem

Förlorade bilder

Hejsan,

Min mor har haft en Samsung Galaxy S3 sedan 3 år tillbaka och råkade här om dagen ut för en glitch som satte mobilen i Factory reset utan hennes tillåtelse. Alla hennes bilder från 3 år tillbaka är borta och hon vet såklart inte vad backup är för något.. Hon är väldigt ledsen att hennes bilder är borta och jag som snäll son försöker med allt jag kan för att få tillbaka dem. Hon har betalat 250:- för ett program som heter Dr Fone Recovery vilket jag har testat, tyvärr får jag inte fram något av intresse där.

Är det någon som har några idéer? Vore extremt tacksam!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Minneskort? Isf plocka ur det, in i datorn, kör recuva.
Bör kanske gå iaf om ni pluggar in luren i datorn?

Permalänk
Medlem

Man ska väl inte använda minnet på telefonen helst så den skriver över gammal data? Iaf, såg för något år sedan en som fabriksåterställde sin telefon om det var 2 gånger och kunde ändå få tillbaka en massa. Även då någon app gjorde att minnet skrevs över med data så gick det ändå att hitta endel. Så det borde inte vara omöjligt att hitta ett par bilder iaf kan man tycka. Kan tänka mig att det finns massvis att läsa på nätet om man googlar.

Efter detta så kan det vara läge att ladda ner google foton-appaen och starta denna och sätta på säkerhetskopiering. (tror att den säkerhetskopierar då den har wifi och är på laddning default vilket man såklart kan ändra om man vill)
Default är väl också att det är obegränsat med utrymme på bilder och videor, dock kommer de komprimeras något men ska man inte printa upp en bild på en husvägg så lär man knappast se någon skillnad.