Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Så har det varit i tidigare spel också. Jag tror en stor del beror på att konsol helt enkelt inte har spelarna utspridda över så många spel. Vill man spela ett fps så finns inte lika mycket att välja på.

Det är inte bara det. De har dödat PC "player base" när de inte gav möjligheten att hantera privata servrar som man vill. Deras "rent a server" program var ett skämt, de var dyrare än någonsin, dåliga ping, ingen möjlighet att skaffa plug-in, inte ens möjligt för den som betalar serven att reservera en "slot" för sig själv eller sparka en toxic spelare...

Alla som spelade Battlefield 1 i min Multigaming Clan gick till nåt annat, från League of Legend to Rainbow Six Siege.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Men det har ingen skillnad fastän jag springer så bryts animationen mitt i och min kille slår luften med en spade och fienden dödar mig.

Men bajonettanimationen varar ca 4-5 sek, fortsätter man trycka F så avslutar man säkert med en spadning.. tror att du får va närmre när du launchar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulgano:

Men bajonettanimationen varar ca 4-5 sek, fortsätter man trycka F så avslutar man säkert med en spadning.. tror att du får va närmre när du launchar

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men i mitt fall så slutade animation mitt i och böt om till normal melee attack.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med lightning issues efter senaste patchen? Landskapet är mörkt som fan och himmeln är tokljus och blendar mig. Testat brightness in game och monitor men det blir bara tokit. Suck.....

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Avstängd

299 kr nu för premium pass.
Och dlc 2 är ännu ej släppt ens,
Så missa inte det ni som är sugna.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Skrivet av Mange43:

299 kr nu för premium pass.
Och dlc 2 är ännu ej släppt ens,
Så missa inte det ni som är sugna.:)

vart då

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

Du kan köpa det på Origin.

https://www.origin.com/swe/sv-se/store/battlefield/battlefiel...

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

Origin tydligen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Sorry missa skriva Origin.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

299 kr nu för premium pass.
Och dlc 2 är ännu ej släppt ens,
Så missa inte det ni som är sugna.:)

Tack för tipset, men nej tack.
Tåget kom och gick för BF1 för min del.
Köpte spelet för 399 och ångrar köpet.
BF1 är en klar försämring jämfört med BF4 på alla sätt utom ett, sämre spelupplevelse, sämre serverhantering, sämre GUI, sämre gamemodes, sämre vapen, sämre tidsera. Det enda som är förbättrat är bild och ljud.
När Premium kostar 199 kan jag kanske överväga ett köp.
Tills dess lägger jag mina pengar på annat (Total War Warhammer II) och fortsätter spela BF4

Permalänk

avinstallerade bf1 igår, spelet blir bara sämre och sämre optimerat desto mer dom uppdaterar spelet.

dessutom så märker man att det kommer mer och mer fuskare, folk som prefire runt hörn helt random och folk som skjuter bara hs.

Visa signatur

Processor: i7, 4790k grafikort: EVGA 970 8GB ACX 3.0 SC Minne: Hyper X savage 16GB Hårddisk: Samsung 850 250Gb + 1TB diskModerkort:GA-Z97X-GAMING3 Nätagg: Fractal Design Integra M 650W upplösning: 2560x1440*144Hz IPS OS: win10

Permalänk
Medlem

Själv har jag fått en trevlig nytändning igen. Jag har haft ett uppehåll i runt 5 mån men nu blev det att jag köpte premium pass på rean och började spela igen. Skönt att reflexerna och taktiken sitter i. De nya banorna är på det stora hela bra tycker jag, välkommet med variation, synd att de inte kom tidigare efter release bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Själv har jag fått en trevlig nytändning igen. Jag har haft ett uppehåll i runt 5 mån men nu blev det att jag köpte premium pass på rean och började spela igen. Skönt att reflexerna och taktiken sitter i. De nya banorna är på det stora hela bra tycker jag, välkommet med variation, synd att de inte kom tidigare efter release bara.

Det har varit ett av de stora problemen med Battlefield-serien under de senaste åren. Spelen tar för lång tid på sig att mogna och bli riktigt bra, och när det väl händer är det inte längre lika många som spelar. Spelade med en grupp kompisar under de första tre månaderna, men sedan slutade vi helt. Nu när mer innehåll äntligen börjar komma in har jag svårt att få med dem på tåget igen :(.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Avstängd

https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/spel/pc-battlefi...
Känns som spelet är en flopp,när man ser denna release.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Spelar i stort sett varje dag, tycker att det ska bli skönt med lite nya banor och ny content överlag.. efter nästan ett år med samma banor så ska det bli gött!
Nya vapen är det som lockar mig mest

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Frux:
Började också lira förut efter långt uppehåll. Prövade BF4 emellan ett tag men tycker känslan i BF1 faktiskt är bättre nu när dom hunnit polera det ordentligt. Underbara grafiken hjälper en hel del också.
BF1 passar även mig som kör väldigt casual och bara vill slappna av. Man kan slöspela och ändå lyckas ganska bra lixom. BF4 kräver helt klart mer koncentration då tempot är så högt, mer twitchande eller vad man kallar det. Mina twitch-skills är inte var dom var en gång i tiden ;D

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med låg FPS nu på senaste tiden? har det kommit någon patch eller nåt?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Någon annan som har problem med låg FPS nu på senaste tiden? har det kommit någon patch eller nåt?

Hmm jag har börjat få spikar med 100% CPU sen igår, har inte varit nåt problem innan. Trodde datorn behövde startas om bara men sen kom det igen. Jag har inte ändrat några inställningar.

Permalänk
Medlem

Bf1 blir sakta bara bättre och bättre. Visst det tar tid men det blir bättre i mitt tycke. Men det jag vill hurra för och att det äntligen blir av i September är; BF1 Incursions. 5 vs 5 i competetiv mode.

Har redan reggat mig för Alpha testet och hoppas få tillgång. Dom som redan provat att spela på gamescom verkar gilla upplägget. https://twitter.com/flakfiregaming/status/900316473557737472
https://twitter.com/s8fii/status/900372104675119108

Det som har med BF1 Incursions och devs att göra kommer att ske här: https://www.reddit.com/r/battlefield_comp/

EA/Dice officiella Incursions sidan finns här: https://www.battlefield.com/news/article/introducing-battlefi...

Ska bli kul att få köra lite taktiskt klan spel igen tycker ja.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

In the Name of the Tsar släpptes igår för de med premium pass. Mer kartor och vapen och olika balanseringar som jag inte hunnit få en uppfattning om än.

Har kört Conquest än så länge.
Tsaritsyn: Helt ok bana, lite väl trång kanske med många spelare men det kan finnas nån sån karta också.
Galicia: Har bara spelat en gång men spontant ett tveksamt intryck. För stor och platt med för lite skydd. Upplagt för snipers, och då brukar jag inte klaga på snipers, och stillestånd medan flygplanen bombar lite random ovanifrån. Hm.
Lupkow Pass: Väldigt bra bana med varierad miljö och oftast böljande flagginnehav mellan teamen. Har spelat den mycket under testperioden.
De resterande 3 kartorna har jag inte testat än.

Edit: Innan har jag längtat efter fler täta skogsbanor i stil med Forest of Endor till Battlefield 1, men man kan ju konstatera från screenshotsen ovan att det har skitit sig så här långt. De kan väl slänga in en vanlig hederlig granskog med dimma snart?

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga om ni upplever dx12 på bf1 är sämre...??? Får jämt hela tiden fps drops.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Avstängd

@Frux:
Håller med,har ej heller testat alla kartor.
Men för lite skydd,då blir det bara sniper allting.(helt meningslöst)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Måste bara fråga om ni upplever dx12 på bf1 är sämre...??? Får jämt hela tiden fps drops.

Skickades från m.sweclockers.com

Testade idag. Upplevde det som sjukt hackigt med fps drops. Kör ryzen 1600, vega 64 med 16gb 3200.
Gick tillbaka till dx11 o hade stadig fps hela tiden.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Ja de nya banorna är väl sådär. För stora och för lite skydd - ren sniperfest med andra ord. Annars gillar jag omgivningarna och de nya bössorna. Uppdragen för de olika vapnen är som vanligt rätt dryga. Det finns bland annat ett där man ska skjuta ned TVÅ FLYGPLAN med valfritt LMG.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Testade idag. Upplevde det som sjukt hackigt med fps drops. Kör ryzen 1600, vega 64 med 16gb 3200.
Gick tillbaka till dx11 o hade stadig fps hela tiden.

Okej... för mig har dx12 aldrig varit stabilt från lansering...så vet inte vad det är för fel...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Ja de nya banorna är väl sådär. För stora och för lite skydd - ren sniperfest med andra ord. Annars gillar jag omgivningarna och de nya bössorna. Uppdragen för de olika vapnen är som vanligt rätt dryga. Det finns bland annat ett där man ska skjuta ned TVÅ FLYGPLAN med valfritt LMG.

Håller med helt och hållet, riktigt besviken, they shall not pass var mycket roligare enligt mig. Tycker konceptet på de ryska banorna var ursinnigt tråkigt även om jag då gillar miljöerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Måste bara fråga om ni upplever dx12 på bf1 är sämre...??? Får jämt hela tiden fps drops.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma problem jag med, men stabilt med dx11

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Avstängd

Jag gillar vissa av kartorna,Dock ej Galicia.(Kommer endast spela den kartan för att få tillgång till nya snipervapen)
Och visst det är superfin grafik med snön.
Men man blir fort trött på alla snökartor.Så tack vare all snö en flopp för min del tyvärr.
Skulle vara ett par sommar kartor med,fast jag känner till temat.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Ja de nya banorna är väl sådär. För stora och för lite skydd - ren sniperfest med andra ord. Annars gillar jag omgivningarna och de nya bössorna. Uppdragen för de olika vapnen är som vanligt rätt dryga. Det finns bland annat ett där man ska skjuta ned TVÅ FLYGPLAN med valfritt LMG.

Ja dom är fruktansvärt tråkiga, just på grund av alla snipers. Jag gissar att det är P12 som köper spelet för att det är coolt att snajpa, är det inte ett säljstrategiskt beslut at göra banerna på det viset så förstår jag inte hur Dice/EA tänker

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Avstängd

@MrMacho:
Nä helt bedrövligt tyvärr!!

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.