Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2012

En 50mm fläkt som inte klickar/tickar

Tjo, undrar om någon vet en 50mm fläkt som inte låter eller gör konstiga ljud? Har haft 3st Fractal Desgins 50mm R3 Silent Series och alla har kommit med ett litet klickande ljud när den snurrar, ska man låta den köras in först eller whats up? Den sitter på min Sabertooth p67 Assistant fan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Straight to the point, köp Noctua fläktar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av enterthewoid:

Straight to the point, köp Noctua fläktar

Finns dom i 50mm?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Om du pwmstyr så brukar motorns ljudnivå ofta öka och eftersom fläkten ljudnivå sjunker så blir motorljudet mer framträdande desto lägre varvtal du använder.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

Jag körde med FD's 50mm's fläktar på mitt sabertooth och de var ohörbara men började klicka/vobbla efter knappt ett års bruk. Efter två, tre förbrukade fläktar så ghettomoddade jag dit en 120mm och vek en 'lufttunnel' av tunn papp, Inte snyggt, men det funkade!