Permalänk
Medlem

Begagnade böcker

Finns det något bra ställe att köpa begagnade böcker?
För var play.com alltid en go to, men den är tyvärr borta.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Vilka typer av begagnade böcker tänker du på? Finns t.ex. bokborsen.se!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte: sci fi mer eller mindre, har kollat bokbörsen, dom har bara det jag äger eller har redan läst

Lite tråkigt att betala 150kr för nya, man skall bara läsa dom en gång

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

@zeleni: Jo, de är ju lite dyra tyvärr! Men om du kan tänka dig att inte äga böckerna så finns ju även bibliotek - har för mig att statsbiblioteket i city har ganska många olika sci-fi titlar när besökte dem senast (var väl ett antal år sedan?)!

Sedan finns det e-böcker som man kan köpa via t.ex. amazon.com för en lite billigare peng än fysiskt tryckta. Då är det nog bäst att ha en e-boksläsare (t.ex. Kindle) som fungerar väldigt bra (finns även dessa begagnade på bl.a. Tradera och Blocket, kanske hittar en sådan för en hundralapp eller så?)!

EDIT: Just ja, bibliotek kan även låna e-böcker via speciell programvara som man kan tanka ner från deras hemsidor!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Icte:
Eböcker är en perfekt lösning, men med små barn, så försöker jag vara en förebild och önskar att dom ser mig läsa en riktig bok, istället att titta på en platta.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

@Icte:
Eböcker är en perfekt lösning, men med små barn, så försöker jag vara en förebild och önskar att dom ser mig läsa en riktig bok, istället att titta på en platta.

Förståeligt! Men då kanske är bibiliotek ett bättre alternativ?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Solna där jag bor är bra, men sci fi är lite dåligt med..
Men det är min grej med fysiska böcker, får bare bita det sura äpplet

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

En riktig läsplatta blev räddningen för mig den senaste flytten. Slängde så mycket böcker till pappersåtervinningen och har allt (och mer) än jag behöver på min Pocketbook Inkpad. Läser alla format och slipper Amazon och dyl med ett Linux system öppet för modning. Läser betydligt mer efter inköp. Bara sparat lite kul böcker som Gullivers Resor första upplag i Sverige, första utgåvan av Röde Orm och annat kul. Resten åkte till tippen.

Permalänk
Medlem

Blev fel plats. Tog bort.