Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

streamingkort

Hej
Jag undrar om streamingkort är bra?

Ska man ha usb eller internt?

Ska börja streama och vill då inte att fps ska droppa i csgo

Mvh
Smörguben

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2010

@Smörgubben:

Har du tänkt spela och streama från samma dator? Då gör det ingen nytta alls, all arbete görs fortfarande från datorn.
Om du har två datorer då är det en annan femma, då finns det en mängd olika att välja bland. Dock måste du tänka på att om du har en skärm som är större än 1080p, den skärmen kommer skalas ner till vad nu vilket kort du kommer välja. Idag finns det bara kort som klarar 720p eller 1080p.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

som föregående sa.

om du har en annan dator att koda strömmen med funkar ett sk "streamerkort" bra men att sätta ett sånt i samma dator som du spelar på är som att lejja bort arbetet och sen göra det själv ändå.

beroende på vad du har för hårdvara så brukar inte att strema via OBS vara något problem för mig iaf brukar väl gå 1-2fps skillnad mellan att inte streama och att streama.

dock använder jag mig av Quick Sync dvs låter den oanvända grafikkretsen i min cpu göra jobbet så det avlastar cpu.

även provad NvEnc i OBS där du kan använda ditt Nvidia grafikkort för avkodningen samma där nästan ingen skillnad mellan att streama eller inte dock blir bilden lite blurrig har jag märkt med denna.

Testade med x264 kodning på CPU och den tankar cpu ganska hårt dock ger den också bäst kvalité på bilden utan tvekan.

vet att de va problem med twitch och quick synk ett tag men streamat lite dit på senare dagar och verkar ha fungerat utan problem så troligen är detta fixat.

streama till youtube funkar prima med alla 3 sätten.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

om du använder 2 datorer, en för spelande och en för streaming tjänar du på det. annars är det värdelöst då datorn ändå får göra allt jobb.

har du två datorer så tycker jag att elgatos hd60 är ett bra och enkelt kort

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!