Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Vad är dessa delar värda?

OBS: Detta är ingen annons. Eventuell köpare finns redan, PM och bud undanbedes.

Hej!

Hjälper en kompis att värdera sin dator. Han har i princip samma komponenter som mig:

• Intel Core Extreme i7-980X (fint skick, aldrig klockad)

• Rampage III Gene (fint skick, inga skador)

• 3x4 GB DDR3 RAM (minns ej märke, det var antingen Crucial eller Corsair)

Vad skulle dessa delar vara värda?

Tack för hjälpen!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

***bort/moderator***

Absolut - Jag sa till honom att det finns folk på eBay som säljer dessa prylar för följande priser:

i7-980X - 2-3000 kr
Rampage III Gene - 2-3000 kr
3x4 GB RAM - 2-300 kr

D.v.s. totalt 4200-6300 kr. Dock anser både han och jag att detta är överprisat och orimligt, speciellt på den svenska marknaden för datorentusiaster. Därmed vill jag veta vad folk som har koll på mer rimliga värden av datorkomponenter (d.v.s. ni på Sweclockers) skulle betala för dessa! Jag är tyvärr biased själv, både p.g.a. priserna på eBay och p.g.a. min onekliga kärlek till mina egna komponenter som för mig är "priceless"

Men OK - Hade detta varit ett rimligt pris:

i7-980X - 1000 kr
Rampage III Gene - 1000 kr
3x4 GB RAM - 200 kr

?

Tagit bort citat i enlighet med §1 /screamin-daemon, moderator

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Icte:

OBS: Detta är ingen annons. Eventuell köpare finns redan, PM och bud undanbedes.

Hej!

Hjälper en kompis att värdera sin dator. Han har i princip samma komponenter som mig:

• Intel Core Extreme i7-980X (fint skick, aldrig klockad)

• Rampage III Gene (fint skick, inga skador)

• 3x4 GB DDR3 RAM (minns ej märke, det var antingen Crucial eller Corsair)

Vad skulle dessa delar vara värda?

Tack för hjälpen!

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig nåt vidare, jag har bara bra koll på senare generationer av moderkort och processorer. Minnena uppskattar jag till dryga två/tre hundra kronor. För att öka din chans att få korrekt värdesättning, bifoga gärna lite mer info - exempelvis om kvitto finns, hur gamla prylarna är, om din vän är den enda ägaren osv.

Lycka till!

Tagit bort citat och svar i enlighet med §1 /screamin-daemon, moderator
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Belzer:

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig nåt vidare, jag har bara bra koll på senare generationer av moderkort och processorer. Minnena uppskattar jag till dryga två/tre hundra kronor. För att öka din chans att få korrekt värdesättning, bifoga gärna lite mer info - exempelvis om kvitto finns, hur gamla prylarna är, om din vän är den enda ägaren osv.

Lycka till!

Då har jag koll på minnena iaf!

Kvitton, moderkortet + alla tillbehör, stockkylaren samt båda kartongerna finns kvar. Vi båda köpte våra komponenter precis när Sandy Bridge lanserades, och ja - han är den enda ägaren!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad*

Tagit bort ohjälpsamma inlägg/tjafs i enlighet med §1.1/§1.6.
/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk