Vill starta en Youtubekanal (it-nyheter, spel osv.). Tips och råd uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2012

Vill starta en Youtubekanal (it-nyheter, spel osv.). Tips och råd uppskattas!

Hej!
Gått länge och undrat om man skulle gå och starta en Youtube kanal? Där man diskuterar it-nyheter, html, css, spel, moln-tjänster, säkerhet, mobiler etc. Men även där man har lite "hur fungera det förr?" där man pratar om gammal teknik. Har ej hittat någon svensk kanal som gör detta! Hade varit skoj. Dock söker jag en kompanjon till detta!
Dock helst någon som bor i skåne trakten så man inte behöver åka allt för långt och spela in!

Är du intresserad hör av dig vet jag!

Mvh,
Oscar

Förlåt för stavningen alla kan inte va bra på allt ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010

Roligt!

Trodde jag var ensam om en sådan Idé som jag håller på och utvecklar lite mera med.

För jag ser ingen Youtubekanal alls i Sverige som liknar LinusTechTips, TechSourch och mfl....

[i5 4670k]-[MSI Z87 GD65-GAMING]-[Corsair 16GB 1600MHz XMP ]-[EVGA Supernova G2 750W]-[ZOTAC GTX 980Ti AMP Extreme 6GB]-[Windows 10]-[Acer 27" XB270HU]-[]-[QPAD 8K]-[QPAD MK-90][Asus Essence STX II]-[Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm]-[Röde PodCaster USB + PSM-1 + PSA-1]-[Wii U]-[PS4 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2012

@Sebastian V:
Precis! Han Linus är grym! Tror att denna idé skulle kunna gå långt också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Sebastian V:

För jag ser ingen Youtubekanal alls i Sverige som liknar LinusTechTips, TechSourch och mfl....

Sweclockers kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Ozzya5:

@Sebastian V:
Precis! Han Linus är grym! Tror att denna idé skulle kunna gå långt också.

Ja det är han.

Fast i mitt fall är det typ en FZ i kombination med Sweclockers är min Idé, två i en. Där jag ger mina synpunkter och svar på spel och jag är ju kär i hårdvara och det hör till Sweclockers. Samt att jag älskar att spela och kommentera och prata om vad som helst medan jag kör Battlefield 1 i höst kanske?

[i5 4670k]-[MSI Z87 GD65-GAMING]-[Corsair 16GB 1600MHz XMP ]-[EVGA Supernova G2 750W]-[ZOTAC GTX 980Ti AMP Extreme 6GB]-[Windows 10]-[Acer 27" XB270HU]-[]-[QPAD 8K]-[QPAD MK-90][Asus Essence STX II]-[Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm]-[Röde PodCaster USB + PSM-1 + PSA-1]-[Wii U]-[PS4 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2012

@Sebastian V:
Så du är intresserad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Ozzya5:

@Sebastian V:
Så du är intresserad?

Nja, jag har aldrig tänkt på nåt sånt helt direkt.

Men det du berättade om var coolt för jag hade trott att jag skulle vara den enda Svenska Youtube'are som (ska) gör(a) spel och hårdvara videos.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2012

@Sebastian V:
Aha! Då hajar jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Fan att man inte bor i Skåne-trakten då.
Är så sugen att få upp något slags regelbundet projekt och stå bakom kameran/redigeringen...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Dargor1993:

Fan att man inte bor i Skåne-trakten då.
Är så sugen att få upp något slags regelbundet projekt och stå bakom kameran/redigeringen...

Är du intresserad ska det nog gå och lösa ändå! Tänker mig webb?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Sebastian V:

Roligt!

Trodde jag var ensam om en sådan Idé som jag håller på och utvecklar lite mera med.

För svenskar kan engelska, finns inget behov av en svensk motsvarighet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Vad har du för affärsmodell då?

WINDOWS 10 PRO ~ ASUS Z170 ~ 7700K (@4.6GHZ) ~ NH-15 ~ ASUS STRIX 1080Ti (@STOCK) ~ HYPERX 16GB DDR4 (3200MHZ) ~ HYPERX 480GB SSD (2x240) ~ SEAGATE 2TB SSHD ~ SAMSUNG 500GB SSD ~ CORSAIR 750Wx (GULD) ~ FRACTAL DESIGN R5 BLACK PERL ~ LOGITECH Z506 5.1 ~ PHILIPS 40" BDM4065UC ULTRA HD 4K (@60HZ ) ~ TEMP. CPU IDLE/LOAD: 35-40/75-80 ~ TEMP. GPU IDLE/LOAD: 30/70 (FLÄKT: 50-65%) ~ INKÖPT: 06-2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Datocc:

Vad har du för affärsmodell då?

Just nu ingen alls får ju hitta någon och bolla ideér med!:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Gör det på engelska istället. Du når större publik.

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Bra gaming VOIP: Discord