Hjälp med bygge av speldator för runt 5K

Permalänk

Hjälp med bygge av speldator för runt 5K

hej,

jag vill bygga en speldator men jag är inte den bästa när det gäller såna saker så jag skulle vilja se om någon kunde hjälpa mig. Det är så att jag har sett en bra speldator eller den ser bra ut och det kostar inte så mycket men ni får järna skriva om den är bra eller inte också. jag såg datorn på en video av en känd youtube snubbe jag skulle vilja bygga en exakt samma fast på en svensk sida som ex net on net, komplett osv men har ingen aning hur för jag hittar inte delarna och såna grejer det riktigt rörigt så om någon kunde hjälpa mig med det så skulle det vara riktigt nice här är länken

https://www.gladiatorpc.co.uk/configure/config/65887

Permalänk
Hedersmedlem

@mrmanderrs *Tråd flyttad, rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@mrmanderrs: Det var inte mycket till speldator det inte, tyvärr. Processor, ram-minne, grafikkort och hårddisk är inte för moderna spel i 1080p@60Hz. Chassit verkar okänt (=varmt) också.

för en 5k budget skulle jag satsa på begagnade komponenter här på marknaden för en speldator, alternativt gå upp till prisklassen 7-8k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrmanderrs:

hej,

jag vill bygga en speldator men jag är inte den bästa när det gäller såna saker så jag skulle vilja se om någon kunde hjälpa mig. Det är så att jag har sett en bra speldator eller den ser bra ut och det kostar inte så mycket men ni får järna skriva om den är bra eller inte också. jag såg datorn på en video av en känd youtube snubbe jag skulle vilja bygga en exakt samma fast på en svensk sida som ex net on net, komplett osv men har ingen aning hur för jag hittar inte delarna och såna grejer det riktigt rörigt så om någon kunde hjälpa mig med det så skulle det vara riktigt nice här är länken

https://www.gladiatorpc.co.uk/configure/config/65887

Ska du bara spela minecraft och league (Alltså enklare spel) eller kommer du spela nyare titlar?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~