Råd om paket. Relativt tyst 'högprestanda' dator till videoredigering

Permalänk

@Aeig:

När jag tittar lite mer noggrant ser jag att RM750i har två kontakter för floppyenheter medan RM750x har bara wn.
Och sen har RM750i en FDB-fläkt medan RM750x har en med riflebearing.
RM750x ska också ha lite bättre effektivitet men annars ser det väl inte ut att vara mycket mer skillnader?

Permalänk
Skrivet av Glaring_Mistake:

@Lucky Loke:

Det är RMi som jag talar om tidigare i tråden, men jag menade då inte att det skulle vara ett dåligt nätaggregat utan det var bara att jag inte höll med om allting i slutsatsen de hade i den där recensionen.
För såvitt jag vet är både RMi och RMx ypperliga nätaggregat och borde vara riktigt tysta i de allra flesta scenarion.

Sen skillnaden mellan RMi och RMx är väl bara att RMi har stöd för Corsair Link och RMx har inte det.

Japp, jag menar att det skulle nog funkar med ett RMi eller x - behöver nog inte link. Så lutar åt rmx

Permalänk

@Lucky Loke:

Det att du funderade på RAID5.

Har sett en som tyckt att det är risk för att det blir något fel om SSDerna saknar kapacitorer som kan skydda data som inte "stelnat" och istället förlitar sig på en journal över filer för att det skulle vara risk för att de skulle få problem om de återställer två olika journaler.

Såklart om man vill ha en SSD med sådana kapacitorer får man antingen köpa företagsinriktade SSDer som SM/PM863 eller en avancerad konsumentenhet som Intel 730.

Själv är jag inte så insatt i det men tror inte att det är så stor risk som han fick det att låta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glaring_Mistake:

@Lucky Loke:

Det är RMi som jag talar om tidigare i tråden, men jag menade då inte att det skulle vara ett dåligt nätaggregat utan det var bara att jag inte höll med om allting i slutsatsen de hade i den där recensionen.
För såvitt jag vet är både RMi och RMx ypperliga nätaggregat och borde vara riktigt tysta i de allra flesta scenarion.

Sen skillnaden mellan RMi och RMx är väl bara att RMi har stöd för Corsair Link och RMx har inte det.

rmi har även en annan fläkt

Permalänk

@versions:

Sade det senare i ett annat inlägg.