Två spel köpt från webhallen, ångerrätt?!

Permalänk
Medlem

Två spel köpt från webhallen, ångerrätt?!

Tjena sweclockers!

Jag var nyligen på Webhallen och köpte två spel till PS4 (4 dagar sedan) men ångrade mig i efterhand.
Bara testat spelen en gång, blev ett litet impulsivt köp vilket var fel. Jag tänkte, spelen var ju inte dom jag "ville" ha egentligen.

Frågar er för att jag är blev väldigt osäker om det går, jag tänkte om det går att lämna tillbaka dessa och köpa ett annat ett annat spel på Webhallen som jag egentligen ville ha?

Spelen är helt nya och inga skador, men den där plasten som man måste ta av innan man kan använda spelet. Gäller det något för den om man rivit bort plasten?

Permalänk
Medlem

Ångerrätt gäller endast när du handlar online/distans. Öppet köp är goodwill alltså inget lagen kräver och den är förbrukad när du tagit bort plasten.

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem

För att citera Webhallens hemsida kring öppet köp:

Webhallen lämnar alltid 14 dagar öppet köp på varor som inhandlats i någon av våra butiker. Observera att produkten inte får vara använd, utan behöver returneras med obruten förpackning mot uppvisande av kvitto.

/Erik

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Ångerrätt gäller endast när du handlar online/distans. Öppet köp är goodwill alltså inget lagen kräver och den är förbrukad när du tagit bort plasten.

Skrivet av Erik:

För att citera Webhallens hemsida kring öppet köp:

Webhallen lämnar alltid 14 dagar öppet köp på varor som inhandlats i någon av våra butiker. Observera att produkten inte får vara använd, utan behöver returneras med obruten förpackning mot uppvisande av kvitto.

/Erik

Tack så mycket för svaret, tydliga och förståeliga svar. Jag fattar, har plan B att lämna in två spel som jag såg på gamestop och få det nya spelet jag egentligen ville ha