Permalänk
Medlem

Fractal Design S Red Edition

Mitt röda bygge.
Specs
CPU: i7 4790K
GPU:MSI R9 390
MOBO: MSI Z97-G45
RAM:Corsair 4x4 gb
PSU: EVGA G2 850 Watt
Chassi: Fractal Design S
Fläktar: Noctua NF-A14 iPPC-2000 140mm

Vattenkylning
GpuBlock: Alphacool NexXxos GPX r9 390 M02
CpuBlock: EK-Supremacy EVO -Red Edition
Radiatorer: Alphacool 420 mm och en 280 mm
Reservoar: EK-RES X3 250
Fittings: EK HDC och EK HD och slang var EK HD PETG TUBE 12/16 mm
PUMP: Alphacool VPP655 PWM

Kom gärna med feedback om hur jag kan ändra och förbättra bygget.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

har aldrig sett en röd och svart dator förut

Visa signatur

i5 4690k @4ghz
asus strix 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0mpi:

har aldrig sett en röd och svart dator förut

Hahaha jajo. Fick bli det röd svart när jag köpte moderkortet och ramen för cirka 2 år sen xD i framtiden blir de nån annan färg iaf x)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tycker att vägarna du drog rören var för ¨slarviga¨ men gillar du det så!

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milansson:

Jag tycker att vägarna du drog rören var för ¨slarviga¨ men gillar du det så!

Haha jajo. Bättre nu än förut ville gå lite snett så därför de är lite snett och radiatorn fick jag iinte åt andra hållet så de blev ändrade planer på det när jag byggde men ska testa en sak nästa gång för att se om den passar åt andra hållet och ska testa gå gpu till cpu nästa gång och se värme skillnaden. Kolla mitt andra galleri så får du se hur hardtube satt då. Ser bättre ut nu än förut iaf men ska göra en remake och försöka följa strömmen nästa gång och gå perfekta svängar och så och ska fixa lite mer 90 graders vinklar till de små böjarna. så förbättras kan de göra och ska försöka fixa bättre nästa gång. Skriv gärna hur jag kan förbättra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hampeuss:

Haha jajo. Bättre nu än förut ville gå lite snett så därför de är lite snett och radiatorn fick jag iinte åt andra hållet så de blev ändrade planer på det när jag byggde men ska testa en sak nästa gång för att se om den passar åt andra hållet och ska testa gå gpu till cpu nästa gång och se värme skillnaden. Kolla mitt andra galleri så får du se hur hardtube satt då. Ser bättre ut nu än förut iaf men ska göra en remake och försöka följa strömmen nästa gång och gå perfekta svängar och så och ska fixa lite mer 90 graders vinklar till de små böjarna. så förbättras kan de göra och ska försöka fixa bättre nästa gång. Skriv gärna hur jag kan förbättra

Skickades från m.sweclockers.com

Antingen vända 360 raden och köra rad-CPU-gpu-pump-res-rad eller om det inte går byta plats på 240n och 360n. Kör mer rakt så du inte har diagonala böjar och skaffa en pump-res combo. Då hade den varit sk*tsnygg! Men som du sa så ville du ha lite diagonalt, jag föredrar dock raka linjer i mina byggen

Visa signatur

Hej

Permalänk

Jag tycker det är skitsnyggt, fick en femma av mig

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milansson:

Antingen vända 360 raden och köra rad-CPU-gpu-pump-res-rad eller om det inte går byta plats på 240n och 360n. Kör mer rakt så du inte har diagonala böjar och skaffa en pump-res combo. Då hade den varit sk*tsnygg! Men som du sa så ville du ha lite diagonalt, jag föredrar dock raka linjer i mina byggen

Aa det jag tänkte med 420 radiatorn bara 140 mm fläktar i datorn gillar att testa olika saker men nån böj blev inte riktigt som jag ville men de blev helt okej men ska testa mer raka böjar i framtiden. .ska lägga upp ett galleri på min polares bygge jag och han gjorde. Lärde han att fixa med softtube och installera allt sånt sen så spreja han om delar av sitt chassi så du får sägga vad du tycker om det. Softtube har sin charm ibland och att det är fractal design nano chassit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Jag tycker det är skitsnyggt, fick en femma av mig

Tack rasse ser bättre ut i irl och ska fixa så vattnet får snyggare röd färg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har mycket att lära och testa så mer byggloggar kommer jag nog med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker att rördragningen var lite cool ändå på nåt vis. Skulle i så fall vara röret längst ner med påfyllningen, det lyfter lite, hade varit snyggare om det låg plant med golvet.

Men nä för fan, det var snyggt. Än står sig röd/svarta byggen fortfarande!

Permalänk
Medlem

@biorrith: aa :Dhaha de skulle ligga plant till en början men va lite lat o ändra till det. Gillar alla möjliga färger men jag byggde också rött i början för att det är mer avslappnande för ögat med röd färg. Tack för kommentaren

Permalänk
Medlem

tycker verkligen om alphacool gpu blocket! trevligt med något annat än EK.

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

@enRödjävel: Aa. Haha enda som fanns till mitt grafikkort just men de är riktigt fint