PHP mejl script, webbläsaren laddar ner script

Permalänk

PHP mejl script, webbläsaren laddar ner script

Hej. Försöker komposera ett php script för att skicka mejl från ett <form> på min hemsida till min epost.

Men på "submit" när scriptet ska köras så laddar istället webbläsaren ner scriptet för att köra det. Antar jag har några felinställningar på One.com gällande Apache eller liknande. Någon som har en aning?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Hur ser koden ut?

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Skrivet av Enic:

Hur ser koden ut?

<?php ini_set("SMTP", "mailout.one.com"); ini_set("sendmail_from", "example@mail.se"); $to = "example@mail.se"; $subject = "Nytt meddelande"; $name = $_POST['name']; $message = $_POST['message']; $phone = $_POST['phone']; $message = $message; $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=utf-8\r\n"; $headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n"; $headers .= "From: $name\r\nReply-To: $name\r\nReturn-Path: $name\r\n"; if (mail ($to, $subject, $message, $headers)) header('Location: ../index.html'); else echo "Error 404."; ?>

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

Är PHP installerat och tillhörande Apache-modul aktiverad?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Är PHP installerat och tillhörande Apache-modul aktiverad?

Mycket bra fråga, på servern menar du då?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

Mycket bra fråga, på servern menar du då?

Såklart, vart annars?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

Mycket bra fråga, på servern menar du då?

Precis. I och med att du får se själva skriptet fungerar inte PHP-integrationen korrekt. Vad har du för inställningsmöjligheter hos One?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.