Permalänk
Medlem

Csgo, Hearthstone budget

Så katt jäveln puttade ner ett vattenglas i datorn min för 30 minuter sedan. Moderkort, Processor och GPU är dött. Antagligen minnen också, 4 stickor var blöt och 4 va torr har ingen möjlighet att testa minnen just nu.

Så ska beställa en ny dator nu tänkte jag men den här gången blir det budget då jag tänker vänta på nya GPU släpp och Zen till hösten.

Jag har ddr3 minnen och ett gammalt GTX 460 som jag kan klocka, chassi och PSU på 800watt

Jag spelar bara CSGO och Hearthstone så det måste ju inte vara nått extremt.

Vad har ni för köpråd? Jag har kollat på i3 6100 men då måste jag beställa nya DDR4 minnen också, sen har jag kollat på olika AMD processorer men AMD har ju en djungel med dessa... Vilka rekommenderar ni ?

Min budget är så lågt som möjligt just nu då vi köper hus om 3 veckor........ Timeing eller vad ska man säga...

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2 | ASUS Rampage IV Extreme | X79 I7 3820 | 2-way SLI Gigabyte GTX 670 Windforce | Kingston 1600Mhz 16Gb | 128Gb Corsair Force | 800W Fractal Design R2 PSU | 3x 19" LED Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenney:

Så katt jäveln puttade ner ett vattenglas i datorn min för 30 minuter sedan. Moderkort, Processor och GPU är dött. Antagligen minnen också, 4 stickor var blöt och 4 va torr har ingen möjlighet att testa minnen just nu.

Så ska beställa en ny dator nu tänkte jag men den här gången blir det budget då jag tänker vänta på nya GPU släpp och Zen till hösten.

Jag har ddr3 minnen och ett gammalt GTX 460 som jag kan klocka, chassi och PSU på 800watt

Jag spelar bara CSGO och Hearthstone så det måste ju inte vara nått extremt.

Vad har ni för köpråd? Jag har kollat på i3 6100 men då måste jag beställa nya DDR4 minnen också, sen har jag kollat på olika AMD processorer men AMD har ju en djungel med dessa... Vilka rekommenderar ni ?

Min budget är så lågt som möjligt just nu då vi köper hus om 3 veckor........ Timeing eller vad ska man säga...

Jag skulle köpa Något som är framtidssäkert men ändå tillräckligt bra pris. Skulle gå med intel men är ingen expert.

Permalänk

@kenney: Spontant skulle jag säga köp begagnat. Annars skulle en Intel Pentium G3258 göra jobbet så länge fram till du köper något kraftfullare.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9397557/

Visa signatur

Citera för svar.