Corsair Gaming VOID Wireless RGB Gaming Headset

Permalänk
Medlem

Corsair Gaming VOID Wireless RGB Gaming Headset

Någon som har bra erfarenhet av Corsair Gaming VOID Wireless RGB Gaming Headset? Funderar på att skaffa två trådlösa headset, men är inte säker på vilken modell/märke.

Permalänk
Medlem

En kompis köpte ett sådant och det var helt ok.
Faktiskt ett av de skönaste headsets jag provat, ljudet är dock som alla andra trådlösa gaming lurar. Men duger till spel/skype!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har ett sådant headset, haft det sedan det kom ut.

Kan säga att de sitter redigt bra på mitt huvud (jag har stort huvud).
Snabbt att ladda.
Tycker att ljudet är tillräckligt bra för de spel jag spelar, och även ibland när jag sätter på musik när jag slösurfar.
Batteritiden, den är redigt bra, har stält in mitt headset så det börja "pipa" vid 20% kvar (tror dock detta är standard).
Så sitter man i ett ex Game i cs, så behöver man inte känna någon större panik för att koppla in laddningsallden.

Nackdelen som jag känner med detta headset är att det koppla bort ibland ifrån datorn, när inget ljud har kommit ifrån datorn, förvisso bra, men har hänt 2-3 gånger att headsetet bara "dör" när man sitter i skype och är mitt i ett CS spel.

Jag rekommendera detta headset, om du nu tycker om att ha det på dig, försök gå till en butik och testa headsetet först.
Tycker du att det sitter skönt på huvudet, så kommer du inte bli besviken på resterande delar.

Permalänk
Medlem

Tack! tänker på hur de sitter för de jag haft innan kan trycka på örat så det börjar göra ont om man sitter för länge

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Roligt att se att ni är nöjda med era Void headset, har du några frågor @sunerune så är de bara skriva till mig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan