ASUS VG248QE 3 döda pixlar - Pengarna tillbaka?

Permalänk

ASUS VG248QE 3 döda pixlar - Pengarna tillbaka?

Hej!
Köpte i lördags en ASUS-skärm på NetonNet och märkte snart att 3 pixlar inte fungerar, de lyser trots att skärmen visar en svart bild.
Är 3 eller fler pixlar trasiga på detta sätt så täcks det av ASUS garanti men då jag sett att Webhallen har samma skärm för 600 spänn mindre är jag mer intresserad av att lämna tillbaka skärmen på NetonNet och köpa den hos Webhallen istället.

Är detta möjligt eller är mitt enda alternativ att byta min defekta skärm mot en ny hos NetonNet?

Permalänk
Medlem

Köpte du på nätet är det bara att skicka tillbaka den. Du har 2 veckor ångerrätt mha distansköplagen. Har du däremot köpt i butik blir det klurigare.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolislove:

Hej!
Köpte i lördags en ASUS-skärm på NetonNet och märkte snart att 3 pixlar inte fungerar, de lyser trots att skärmen visar en svart bild.
Är 3 eller fler pixlar trasiga på detta sätt så täcks det av ASUS garanti men då jag sett att Webhallen har samma skärm för 600 spänn mindre är jag mer intresserad av att lämna tillbaka skärmen på NetonNet och köpa den hos Webhallen istället.

Är detta möjligt eller är mitt enda alternativ att byta min defekta skärm mot en ny hos NetonNet?

Är ingen expert gällande området men det känns som att öppet köp borde gälla i detta ärende.

Visa signatur

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Permalänk
Medlem

Netonnet brukar vara ganska generösa med återköp enligt min erfarenhet. Har du köpt på distans så är kan du utnyttja ångerrätten (14 dagar no questions aksed), är det köpt i butik så går det via öppet köp - 30 dagar erbjuder Nettonnet men där kan de ställa lite andra krav.

dock så blir det lite av en moralisk fråga. Gör du ett återköp så kommer skrämen helt enkelt packas om och sedan säljas till nästa stackare som råkar hitta den i "Fyndhörnan". schysstast är alltså att säga att den är defekt och då antingen få den utbytt eller återköpt i vilket fall nettonnet får avgöra skärmens öde.

Permalänk
Avstängd

@lolislove: Det är upp till Netonnet vad dom vill göra. Vill dom byta den, laga den eller pengarna tillbaka så är det upp till dom.

Permalänk
Avstängd

Köpte du den på NoN så har de 14 dagars retur även i sina butiker. Du kan alltså bara lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka utan vidare frågor.

NoN ska dessutom enligt dem själva ALLTID testa sakerna de får i retur innan de säljs till ett billigare pris, och då märker de att pixlar är döda.

Så bara för dig att utnyttja din 14 dagars retur rätt och få pengarna tillbaka.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •