Stationär dator till kontoret för 7k

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Stationär dator till kontoret för 7k

Hej!

Jag ska köpa en ny dator åt mig själv på jobbet. Jag har fått en budget på 7000kr. Mestadels använder jag den för grafiskt arbete i Adobe program och enkla saker som mail och webb. Om jag fick prioritera så skulle det vara en större skärm med minst 2560x1440 upplösning, 1920x1080 blir för litet med allt arbete på skärmen. Men som jag förstått så ligger dom billigaste skärmarna då runt 3k? Kan jag få en dator för 4k som passar mina behov?

Tacksam för all hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

7000:- känns som en liten budget för en dator som skall användas till grafiskt arbete på professionell nivå, särskilt om skärm skall ingå. En dator för 4000:- brukar inte vara särskilt snabb vilket kommer märkas när du kör Adobe suiten.

Mvh
Hugo

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av pixzie:

7000:- känns som en liten budget för en dator som skall användas till grafiskt arbete på professionell nivå, särskilt om skärm skall ingå. En dator för 4000:- brukar inte vara särskilt snabb vilket kommer märkas när du kör Adobe suiten.

Mvh
Hugo

Tack för peppen. Hittade dom här två:

http://m.pricerunner.se/pl/25-3033658/Bildskaermar/Dell-Ultra...

http://cdon.se/hemelektronik/hp-pavilion-550-120no-stationar-...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2016

Det blir nog svårt för den budgeten, som sagt. Kanske är denna tråd för att visa upp för ekonomichefen så att du kan få högre budget, isåfall, hej ekonomichefen!

Min närmsta rekommendation skulle nog bli en MacBook Air som hanterar Adobe-programmen väldigt väl (den kan dock ej driva 4k) + extern skärm, men det blir ju några tusenlappar över direkt.