Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Tips på tangentbord

Hjälp mej att välja rätt tangentbord... Tänkte uppgradera mej till ett TKL tangentbord.
Det står emellan: Corsair Gaming K65 eller Cooler Master Masterkeys Pro S.

Eller har ni här ute i cyberspace något bättre förslag?

Mvh Knugen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Testa testa testa, det är det bästa tipset jag kan ge dig. Från en snabb googling så ser det ut som att K65 har röda brytare och Pro S har bruna? Det är den största skillnaden du kommer ha på tangentbordet, oavsett om du köper dessa eller ett annat märke.

Gå till en butik och testa olika brytare för att se vad som passar dig bäst.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1105286-guide-mekaniska...

På länken har du en hel guide som du kan läsa på innan om du är intresserad med.

GTX 570SC SLI | ASUS P8Z77 - v | Intel Core I7 3770K | 8GB corsair dominator | 650watt Corsair | Corsair Obsidian 800D | QPad 5K | Qpad MK - 80 pro | Ljud: QH-1339 med ett Creative Soundblaster Z |
| MacBook Pro Retina 13 |
iPhone 6s plus | The New iPad |

| Ljud: QH-1339 med ett Creative Soundblaster Z |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

Det viktigaste är väl att du försöker bestämma vilken brytare du vill använda då det är där den största skillnaden ligger.

Här finns en rätt bra jämförelse på alla brytare: http://www.keyboardco.com/blog/index.php/2012/12/an-introduct...

Dator - NZXT H630 | GA-Z87P-D3 | i5 4670K | 16GB DDR3 | R9 290 | MX100 512GB | Cougar 700CM
Loop - DDC 1T | XT45 240 + XT45 480 + ST30 360 | EK-FC R9-290X | EK-Supremacy EVO
Ljud - Xonar DX > Objective2 > ATH-R70x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

@MuLLvaD3n:
Corsair Gaming K65 finns med röda, bruna eller "speed" switchar.
Cooler Master Masterkeys Pro S finns med röda, bruna eller blåa switchar.
Så ungefär samma utbud vad jag kan se... typ samma pris på dom... Därav förvirringen.

Tänkte om någon har provat bägge och vet vilken det va bäst drivare till eller kvalitets mesigt vilken som var bäst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

@CarlXVIGustaf: jag har ett k65. Bra tangentbord. Men EJ standard bottom-row om man ska byta keycaps.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

@J0hanm: Ok! Tack för svar.
Det leder mej osökt in på en ny fråga.
Något bra tips på sida där man kan beställa keycaps/o-rings?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

jodå. men jag är inte superb på var bästa är. Jag har beställt https://corus-kb.com/en/keycaps/69-vortex-pbt-keycaps-full-se...
men Corus är inte och rekommendera tror jag. Jag har också beställt på maxgaming.se
men allt beror på vad du vill ha för typ av keycaps.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av CarlXVIGustaf:

@J0hanm: Ok! Tack för svar.
Det leder mej osökt in på en ny fråga.
Något bra tips på sida där man kan beställa keycaps/o-rings?

Ebay. Beställde själv ett 120-pack för typ 9kr med frakt. Tar dock runt tre veckor innan du får dem i brevlådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Dator - NZXT H630 | GA-Z87P-D3 | i5 4670K | 16GB DDR3 | R9 290 | MX100 512GB | Cougar 700CM
Loop - DDC 1T | XT45 240 + XT45 480 + ST30 360 | EK-FC R9-290X | EK-Supremacy EVO
Ljud - Xonar DX > Objective2 > ATH-R70x