Fläktkontroller fungerar ej, hur länge ska jag behöva vänta på ny?

Permalänk
Medlem

Fläktkontroller fungerar ej, hur länge ska jag behöva vänta på ny?

Hej,

Jag har ett NZXT H440 New Edition där en fläktkontroll följer med. Köptes i mars.
Fläktkontrollern var sönder direkt när jag fick chassit.
Jag kontaktade NZXT i mitten av mars och jag har fortfarande inte fått en ny fläktkontroll. Är det bara att vänta eller kan jag göra något?

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med dem igen och fråga.

Annars finns det väl en tidsbegränsning för garantiärenden i lagen tror jag, om det nu inte är så luddigt som "inom skälig tid".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hade du kontaktat säljaren hade du säkert fått en ny på ett par dagar.

Permalänk
Medlem

En reklamation, vilken görs till säljaren, bör hanteras inom 2-3 veckor, vilket enligt praxis ses som "skälig tid". Har du endast kontaktat tillverkaren så hör av dig till säljaren snarast, då en reklamation i normalfallet skall göras inom 2 månader från det att man upptäckt felet.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av backfeed:

Ta kontakt med dem igen och fråga.

Annars finns det väl en tidsbegränsning för garantiärenden i lagen tror jag, om det nu inte är så luddigt som "inom skälig tid".

Det finns inget i lagen om det, däremot regleras reklamationsrätt av lag och har garantin sämre villkor så gäller reklamationsrätten vilkor, däremot så sker reklamation mot säljaren.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Allright! Tänkte att jag skulle skriva här vad som hände och hur det löste sig.

Jag pratade med ÅF först och de sade att dem hade inte heller såna saker i lager utan var tvugna att vänta på NZXT.

Så jag tog detta med NZXT Chatten. Först och främst så hade min "Handläggare" skrivit att min ticket var löst. Vilken det såklart inte var.
Den nya handläggaren erbjöd sig att skicka sin egna då från USA vilket jag tackade nej till.
Jag fick en ny fläkthubb och en ny plastgrej till chassit i en annan färg (vilket jag bad om som kompensation)i mitten av juni.

Så har ni nå NZXT och kommer i kontakt med någon i support som heter Dominic Fragrazo Lr nå liknande så be att få byta omedelbart.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2