CS:GO Prestanda Problem, FPS DROP

Permalänk

CS:GO Prestanda Problem, FPS DROP

Hej! Har en gång i tiden haft stabilt 300fps i CS:GO vad är problemet, ny kylarpasta samt ren dator generellt.

Problemet är att på de lägsta settings som jag kör nu pendlar det mellan ca 180-299, har en 144hz skärm och den sketna valve motorn körs bättre i 300fps. Tacksam för hjälp.

i5-2500k 4,8ghz

gtx770

8gb ram 1600mhz

windows 10 pro 64-bit

Permalänk
Medlem

@AlexanderLindhe:
Kan med 99% säkerhet säga att det är alla uppdateringar som är boven. Alla kartor är inte uppdaterade, men mycket annat har uppdaterats som bidrar till att du har lägre FPS.

Om du misstänker att det är något annat så kan du installera om spelet, det brukar fixa det mesta.
Behöver du hjälp att "Boosta" FPSen så kan du citera så hjälper jag dig gärna

Permalänk
Skrivet av seqr:

@AlexanderLindhe:
Kan med 99% säkerhet säga att det är alla uppdateringar som är boven. Alla kartor är inte uppdaterade, men mycket annat har uppdaterats som bidrar till att du har lägre FPS.

Om du misstänker att det är något annat så kan du installera om spelet, det brukar fixa det mesta.
Behöver du hjälp att "Boosta" FPSen så kan du citera så hjälper jag dig gärna

Tja!Vad menar du med att boosta, några schysta console commands? Enda krav är 1080p.

Permalänk
Medlem

Det sjuka är att jag kan ha samma problem på vissa maps och så.. Och har i7 4790k samt ett gtx980ti.. Lirar på 1080p och 144hz skärm.. Jag tycker ju min dator borde kunna leverera 300 stabila hela tiden utan drops? :S

Följer tråden iaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seqr:

@AlexanderLindhe:
Kan med 99% säkerhet säga att det är alla uppdateringar som är boven. Alla kartor är inte uppdaterade, men mycket annat har uppdaterats som bidrar till att du har lägre FPS.

Om du misstänker att det är något annat så kan du installera om spelet, det brukar fixa det mesta.
Behöver du hjälp att "Boosta" FPSen så kan du citera så hjälper jag dig gärna

Vad har du för tricks?

Permalänk
Medlem

Detta hjälper väl knappast dig men jag bytte ut min i5 2500k @4,5 för att just CS GO med GTX760 var nästan ospelbart på grund av en stor uppdatering de gjorde på spelet. Nu flyter det på bättre...men inte 300 fps stabilt. runt 190-250 fps beroende på bana ligger datorn på.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexanderLindhe:

Tja!Vad menar du med att boosta, några schysta console commands? Enda krav är 1080p.

Skrivet av baxee:

Vad har du för tricks?

Finns en riktigt bra tråd på reddit för att öka FPSen lite, resultaten varierar. FPS increase
Kan tillägga att jag kör lowest på allting förutom models, tycker att det är optimalt om man spelar på en högre nivå.

Skrivet av Swedishliquid:

Det sjuka är att jag kan ha samma problem på vissa maps och så.. Och har i7 4790k samt ett gtx980ti.. Lirar på 1080p och 144hz skärm.. Jag tycker ju min dator borde kunna leverera 300 stabila hela tiden utan drops? :S

Följer tråden iaf

Problemet kan vara att du kör fps_max 300. Det droppade för mig innan jag ändrade det till fps_max 400 tänk på att Nuke till exempel har blivit väldigt krävande, sen är även source engine väldigt gammatl och inte optimalt längre.
Om du har riktigt låg prestanda så kan du kolla i inställningarna på Nvidia, ändra power settings från balanced/adaptive till performance. Att ha inställningen på balanced/adaptive ställer till det för några i CS.

Citera om någon av er behöver mer hjälp

Permalänk
Skrivet av Swedishliquid:

Det sjuka är att jag kan ha samma problem på vissa maps och så.. Och har i7 4790k samt ett gtx980ti.. Lirar på 1080p och 144hz skärm.. Jag tycker ju min dator borde kunna leverera 300 stabila hela tiden utan drops? :S

Följer tråden iaf

Skrivet av baxee:

Vad har du för tricks?

Skrivet av KingCobra:

Detta hjälper väl knappast dig men jag bytte ut min i5 2500k @4,5 för att just CS GO med GTX760 var nästan ospelbart på grund av en stor uppdatering de gjorde på spelet. Nu flyter det på bättre...men inte 300 fps stabilt. runt 190-250 fps beroende på bana ligger datorn på.

Skrivet av seqr:

Finns en riktigt bra tråd på reddit för att öka FPSen lite, resultaten varierar. FPS increase
Kan tillägga att jag kör lowest på allting förutom models, tycker att det är optimalt om man spelar på en högre nivå.

Problemet kan vara att du kör fps_max 300. Det droppade för mig innan jag ändrade det till fps_max 400 tänk på att Nuke till exempel har blivit väldigt krävande, sen är även source engine väldigt gammatl och inte optimalt längre.
Om du har riktigt låg prestanda så kan du kolla i inställningarna på Nvidia, ändra power settings från balanced/adaptive till performance. Att ha inställningen på balanced/adaptive ställer till det för några i CS.

Citera om någon av er behöver mer hjälp

Jag har förbättrat min prestanda lite genom lite tweaks, dock vet jag inte vad som funkade, eftersom jag gjorde allt på en gång.

Mina launch settings -novid -high -console -threads 4 -nod3d9ex +cl_forcepreload 1

Sen backade jag till äldre drivisar:365.10 samt ändrade fps_max till 400.

Ligger oftast på 300+ ibland droppar den till 230ish men det är bättre än innan iaf!

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Får testa imorgon alt vara nöjd med hur det är flyter ändå bra! Dock vill man ju ha ut Max haha