Äldrer Corsair H70 slutet kylsytem fortfarande OK ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europe
Registrerad
Aug 2004

Äldrer Corsair H70 slutet kylsytem fortfarande OK ?

Godmorgon,

Burken som var min huvuddator gick och dog förra sommaren så den ligger bara och sparar damm nu i princip tills jag har råd att köpa en ny.

Men vad jag undrar är, det sitter ett Corsair H70 kylsystem på den (slutet kylsystem) men den har inte startats nu på över ett år -
är det fortfarande säkert att använda den som kylning på min framtida dator eller bör jag kasta den och köpa nytt ?

Har ingen koll på vattensystem i annat fall därav frågar jag nu er.

Tack p förhand!

Intel Core i5 6600K @3600MHz, 8GB RAM, ATI 7850, Corsair 250GB SSD systemdisk, Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Bara att prova den 12V dc går den på men vist pumpen slits och åldras.
Men till en enkel dator duger den till

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm BenQ 32'' BL3200PT

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Låg den ligga igång ett tag utanför datorn så vet du att den inte har torkat och spruckit i alla fall.

Phanteks Enthoo Pro - Corsair RM750x - Asus Z97-A - i7 4790k - XMS3 16GB - Gigabyte GTX 980 - 850 EVO 250GB SSD - WD 3TB HDD
EK-Supremacy EVO - EK-FC980 GTX - EK-D5 PWM - EK-D5 X-TOP CSQ - EK-RES X3 150 - EK-CoolStream RAD XTX 240 - EK-Ekoolant EVO UV Blue - Corsair AF140 x2 - Corsair SP120 x2
Dell U2713HM - Corsair K95 MX Red - Logitech MX Master - Corsair 2100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europe
Registrerad
Aug 2004

Tacjk så mycket för era svar!

Ska låta den ligga igång ett tag utanför datorn som du rekomenderade.

Intel Core i5 6600K @3600MHz, 8GB RAM, ATI 7850, Corsair 250GB SSD systemdisk, Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Corsair
Plats
Sverige
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Unbalanced:

Godmorgon,

Burken som var min huvuddator gick och dog förra sommaren så den ligger bara och sparar damm nu i princip tills jag har råd att köpa en ny.

Men vad jag undrar är, det sitter ett Corsair H70 kylsystem på den (slutet kylsystem) men den har inte startats nu på över ett år -
är det fortfarande säkert att använda den som kylning på min framtida dator eller bör jag kasta den och köpa nytt ?

Har ingen koll på vattensystem i annat fall därav frågar jag nu er.

Tack p förhand!

Hejsan,

När köpte du kylaren?

Jag skulle som de andra rekommenderat testköra den utanför datorn ett tag innan bara, men annars ska de inte vara några problem.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Nyfiken på våra produkter och nyheter? Besök vår hemsida för mer information eller gilla vår Facebook-sida för de senaste nyheterna och tävlingarna! Har du haft något problem med våra produkter? Kolla då in våran supportsida!
| Corsair hemsida | Corsair på Facebook | Corsair RMA & Support | Corsair subform här på Sweclockers |

Mina custombyggen: C.ACE | Chrome 240 | K65 RGB "Battlescarred Edition" | Spec-Edge