Stationär dator, TV:n som monitor

Permalänk
Medlem

Stationär dator, TV:n som monitor

Hej alla,

Jag behöver köpa en ny dator för att spela på. Jag står i valet och kvalet att antingen köpa en gaming-laptop eller en fet stationär (med nya Pascal 1080) som jag kopplar till min 40" Samsung 4k TV (p.g.a. utrymmesbrist därhemma). Helst vill jag köra på det sistnämnda för att kunna gömma datorn bakom soffan och dra en lång HDMI sladd direkt till TVn.

Min fråga är egentligen om det kommer vara så lyckat att spela på TVn? Kommer det vara massiv eftersläpning på ett sätt som förstör spelnöjet eller är det frågan om småskillnader som man knappt märker jämfört med en gaming-monitor? Just nu spelar jag bara Diablo 2 och Starcraft II, i framtiden vill jag dock kunna spela även olika shoot em up osv.

Tacksam för input!

/ Elias

Permalänk
Medlem

Lär nog va lite eftersläpning men går ju inte att svara på hur mycket då det beror ju på responstiden på tvn bland annat. Har själ testat att köra bf3 på en 50 tums sony tv o det var väldigt irriterande med eftersläp och seg responstid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop : Lenovo ideapad gaming 3i CPU:I5 10300h GPU:GTX1650ti RAM:16GB SSD:512GB