Permalänk
Medlem

@Dylanator: De delarna med ett bra pris låter väldigt trevligt, så länge som chassit du sätter grejerna i har bra luftflöde så ska 4.5 inte vara några stora problem.
Om du har tur så kanske du även får en processor som klarar 4.6 utan för mycket extra volt.

Visa signatur

Summer Rose, Thus Kindly I Scatter

Permalänk

@Nakite: Ja vi får se, säljaren verkar ha valt grejer med lite eftertanke. Även fast jag föredrar Gigabyte moderkort. Tror det var MSI i hans. Klockningen får bli sekundär, kan bli att jag låter den gå i stock till en början. Jag har inget behov av prestanda, varken processor eller grafik. Men som sagt, att montera ny kylare och sen prova lite inställningar är ju kul.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dylanator:

Tänkte uppgradera men vart förvånad över hur liten klockpotential det är på just 4790..

Iofs en väldigt bra processor i alla andra aspekter, men ändå.

4,4 är turbo, och väldigt få verkar nå över 4,6 i 24/7-klock?
Är det samma med 6700k?

Har kört min i 4600 väääldigt länge.
Men känner att det räcker utan överklock.
Så nu är tempen 10 grader lägre vid spelande,på cpun.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Jag är nöjd. Fick en 4790k i en fullt fungerande dator. 16gig ram 2133mhz. GTX 680 duger länge åt mig. FSP-agg, aja jag ska ju inte klocka i alla fall. Nån random tornkylare, ~30 i idle. Corsair-chassi, rent och enkelt. (dålig kabeldragning) Gammal Sandisk SSD (Ska sätta in en OCZ) Under 4k betalt.
Ska sälja datorn i sign för en 1500-2000.
Nu är det min tur att ut på blocket med den.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Medlem

@Dylanator: Det låter som en bra deal tycker jag, att köpa en ny ssd är också ett bra drag då man inte vet hur använd den gamla är.
Själv hade jag skaffat ett nytt grafikkort men jag kör ju tunga spel så

Visa signatur

Summer Rose, Thus Kindly I Scatter