Permalänk

simpelt skräckspel

tja, jag söker ett simpel och enkelt skräckspel att spela med kompisar som inte brukar spela spel. jag har skaffat hela five nights at freddys serien men de var ju inte jätte läskiga. några förslag?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Amnesia slår jag ett slag för. Står sig i min mening extremt bra fortfarande.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Outlast

Permalänk
Medlem

Alien Isolation. Finns både ett simplare survival gamemode och en story.

Permalänk

iofs bara läskigt i början eftersom man vänjer sig, men "emily wants to play" fick iaf mig att hoppa till ett antal gånger.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Slår också ett slag för Amnesia.

Men om ni tänkte spela tillsammans i coop så vet jag inte. Dying Light kanske, inte så läskigt dock, men kul.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Slår också ett slag för Amnesia.

Men om ni tänkte spela tillsammans i coop så vet jag inte. Dying Light kanske, inte så läskigt dock, men kul.

Det behöver inte alls var coop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av Tokas:

Det har jag redan och det tycker jag om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

Det behöver inte alls var coop.

Skickades från m.sweclockers.com

Då är The Evil Within ett bra tips också Det var lite buggigt i början men det har patchats nu.

Finns också som Demo på Steam så ni kan prova de tre första kapitlen i spelet gratis.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Pineview Drive! Finns på Steam för 10 euro.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Definitivt Layers of fear!! Det kan ni turas om och spela. Riktigt äckligt spel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om du har PS4 ska ju Until Dawn vara ett riktigt kul skräckspel att spela i grupp. En spelar, de andra skriker vilka beslut man ska ta. Spelet är i grunden den klassiska "tonåringar drar till stugan i skogen" med lite sköna twists överallt.

Annars är Resident Evil remaken bra - har inte den kommit till PC?

Visa signatur

CPU: i5-4690k @ 3,5 GHz + CM Hyper 212 EVO // GPU: MSI GTX 970 4GB // RAM: 16 GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz // MoBo: Gigabyte GA-Z97M-D3H // PSU: Corsair RM550 // SSD: Samsung EVO 120 GB // HDD: 2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Silverstone SG10 mATX // OS: Win 8.1 // Skärm: BenQ 24" LED XL2430T (144 MHz 1080p)

Permalänk
Medlem

FEAR är ett riktigt gediget spel. Iallafall ettan.
Lite mer action, men skräcksekvenserna är fortfarande fenomenala.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE