Rätt tidpunkt för nytt system? Mer releaser under 2016?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
0
Registrerad
Aug 2010

Rätt tidpunkt för nytt system? Mer releaser under 2016?

Hej,

sitter och funderar på om det är rätt tillfälle nu att byta ut mitt gamla Sandy Bridge system emot ett lite fräschare. Eller om det är fler releaser på väg detta året (vi har ju sett Pascal nu). Någon som har bra koll på djungeltrumman?

Tänkte bygga mig ett starkt mITX system utan krusiduller, som klarar allt jag kan kasta på det.... sånt som minesweeper, harpan, notepad....
Nej, men skämt och sido; ett allt i allo system för gaming, utveckling (andorid-emulering), VR-ready (även om jag kommer vänta lite på det) osv. Inget behov av maxad grafik i 4k eller överklockning dock.

Grafikkortet kommer nog bli ett GTX 1070 (det andra är med som pris referens), och jag har befintlig SSD/Nätverks lagring.

Så, ska man slå till nästa månad eller är det bättre att ha is i magen ett tag till?

PS. Råd på komponenterna tages tacksamt emot.

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Ptja, under det här året räknas det ju komma en del, men du kanske menar ätt snart?

AMD kommer med nya grafikkort inom några veckor, vi får se hur de hamnar prestanda- och prismässigt mot Geforce 1070.

Senare i höst/vinter räknas AMD lansera nya processorer med Zen-arkitekturen och Intel lanserar Kaby Lake som är en liten uppfräschning av Skylake.

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C