Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Okt 2010

Mindre uppgradering men vad?

Nuvarande system:

Moderkort:
Asus z97-p

Ram:
16 gb DDR 3 1666mhz

CPU:
Intel I5 4690K 4.1ghz

Grafikkort:
Gigabyte GTX 670 2047 MB

HDD:
Primär - 120GB Kingston SSD
2 TB Lagring

Rent spontant funderar jag på att då mitt moderkort stödjer M2 i hårddisk att göra en uppgradering av systemdisken och sen givetvis en uppgradering av grafikkort. Men vilket kort är vettigt? Det är en djungel där ute. Jag kan givetvis tänka mig att vänta om det är ny generation av något på gång som kommer att resultera i prissänkningar (typ de nya Nvidiakorten)

Min förhoppning är att göra datorn redo för två 1444p skärmar men är det ens möjligt med nuvarande rigg? Den andra förhoppningen är att göra datorn vettig nog för att köra iaf 1-2 år till innan ny dator bygges.

Budget: Max 6-7000kr

Tack på förhand ^_*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av skabbkanin:

Nuvarande system:

Moderkort:
Asus z97-p

Ram:
16 gb DDR 3 1666mhz

CPU:
Intel I5 4690K 4.1ghz

Grafikkort:
Gigabyte GTX 670 2047 MB

HDD:
Primär - 120GB Kingston SSD
2 TB Lagring

Rent spontant funderar jag på att då mitt moderkort stödjer M2 i hårddisk att göra en uppgradering av systemdisken och sen givetvis en uppgradering av grafikkort. Men vilket kort är vettigt? Det är en djungel där ute. Jag kan givetvis tänka mig att vänta om det är ny generation av något på gång som kommer att resultera i prissänkningar (typ de nya Nvidiakorten)

Min förhoppning är att göra datorn redo för två 1444p skärmar men är det ens möjligt med nuvarande rigg? Den andra förhoppningen är att göra datorn vettig nog för att köra iaf 1-2 år till innan ny dator bygges.

Budget: Max 6-7000kr

Tack på förhand ^_*

vänta tills 1060/1070/1080 kommer ut & det kommer prestandatester

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4