Vilket sätt att frakta beg - graffikkort på?

Permalänk
Medlem

Vilket sätt att frakta beg - graffikkort på?

Tjena! Nu äre så att jag har tänkt att sälja mitt gamla MSI 750ti för att få lite fickpengar så min fråga är: Vad är det bästa sättet att frakta det på ? Har kvar kartongen/ lådan det kom i men vet inte riktigt hur jag ska få det säkrare.

Permalänk
Inaktiv

Antistatpåse och kartongen som det kom i kör jag alltid med. Sen lägger jag i den i en annan kartong och vadderar det med emballage så det inte skramlar runt i postens hantering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daiim27:

Tjena! Nu äre så att jag har tänkt att sälja mitt gamla MSI 750ti för att få lite fickpengar så min fråga är: Vad är det bästa sättet att frakta det på ? Har kvar kartongen/ lådan det kom i men vet inte riktigt hur jag ska få det säkrare.

Skrivet av anon226320:

Antistatpåse och kartongen som det kom i kör jag alltid med. Sen lägger jag i den i en annan kartong och vadderar det med emballage så det inte skramlar runt i postens hantering.

Du kan ju göra så här som JLidback skriver.

Men det är rätt onödigt faktisk.
Köparen får ju betala extra för fraktkostnaden kanske.
Då du redan har kvar kartongen/ lådan det kom i och det funkar jättebra.

Ta o slå in din kartong med sånt brunt omslagspapper, på med en adresslapp.....klart!

Och har man inte "omslagspapper" så funkar tidningspapper jättebra.
Ja t o m en svart soppsäck funkar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]