Fredagspanelen 116: Geforce GTX 1080, Polaris på Computex och Battlefield 1

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen gör som Emmanuel Lubezki vid The Revenant och använder enbart naturligt ljus vid inspelningen!

Permalänk
Medlem

Tack som fan!
Hatar deras äckliga spelare..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av devhdc:

Har Emil gått ifrån det här helt eller? I miss his face! Tur att Jacob börjar bli lite mindre stel äntligen

Skrivet av Markusas:

Han är redaktionell chef och har annat att roa sig med. Jacob har blivit suverän!

Det stämmer bra! Jag förklarade lite mer utförligt här: #16108610

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ljuset såg riktigt proffsigt ut, mycket mycket bättre, typ reklamfilmsproffsigt. Ljudet hörde jag inte så stor skillnad på från min gamla laptop. Snyggt med ett öppnare rum, med lite oskärpa i bakgrunden, att de inte står direkt mot en bakvägg.

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Sund rapportering om GTX1080 faktiskt. Bra men kanske inte riktigt värt det priset. Jag avvaktar AMD Polaris.

-Ingen spelar ju 5 minuter

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ha ett litet foto på Emil i en liten söt ram eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det stämmer bra! Jag förklarade lite mer utförligt här: #16108610

Tror det där är en länk som du kommer få länka till i varje tråd för en ny panel då det alltid är folk som inte är med på noterna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Känns mer personligt att titta direkt på Sweclockers.

http://i.imgur.com/6B7vEoV.jpg

Seriöst, när ska ni byta spelare? Funkar ju aldrig.

Dessutom får man välja mellan helskärm eller typ 4x6 pixlar. Jag har 1 skärm men vill göra annat samtidigt..då blir det minispelaren eller youtube.

Permalänk
Inaktiv

Kömmer Emöl tillböka snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Kömmer Emöl tillböka snart?


Vet vi varför han inte varit med något alls på sistone?

Vad fan... såg precis inlägget här över!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Polaris 10 kan bli intressant. Är nog en ganska bra prispunkt och just nu behöver de kanske inte lansera det största och dyraste kortet, kanske inte blir något nytt 9700 Pro, men o andra sidan kostade inte grafikkort 7000 kr år 2002.

Ett av de stora lyften är just ny tillverkningsteknik, finfet verkar göra det möjligt med högre frekvenser (samtidigt första riktiga krympningen hos fristående foundrys på väldigt länge) och för GPU:er är det ju första gången de verkligen kan designa något för ny tillverkningsteknik på 4-5 år. På processorsidan är mycket av förbättringarna de senaste 4-5 åren främst strömförbrukning och det hade inte varit möjligt utan utveckling av tillverkningstekniken hos Intel där. Att vi har haft samma process för grafikkort sedan början av 2012 känns nästan lite som om Intel skulle fastnat på deras 45 nm-process, hade de gjort det skulle de inte ha 22-kärnors serverprocessorer eller produkter som Xeon-D, eller på klientsidan Core M. Nu kan de gå ner och ändra mycket på låg nivå, både trimma arkitektur och bygga för ny tillverkningsteknik/process med allt vad det innebär i utvecklingsledet och ingenjörsmässigt även om det kanske inte syns lika mycket på "hög nivå", mjukvarumässigt ska det inte synas mycket hos AMD iaf. Varje SP bör vara en hel del snabbare än tidigare GCN-generationer, vi får se hur mycket det beror på arkitektur och klockfrekvenser, och vi får ju se ganska mycket grafikkort överhuvudtaget ganska snart = )

Polaris 11 kan vara lovande på bärbara, de får se till att drivare lirar bra där med s.k. switchable graphics. Bärbara kommer vara ett växande segment för grafikkort, och de skulle nog må bra av att vara med på tåget både när det gäller spel-laptops och stationära spel-burkar. En hel del folk kommer inte köra något stationärt, men väl vid ett skrivbord med skärm och tangentbord kopplat till en spel-laptop, när det gäller spel så görs ju inte det på batteri direkt. De allra enklaste och mest nedskalade korten är inte så intressant att sälja i något segment längre. AMD verkar satsa på beräkningskort eller HPC senare runt 2017 någon gång och framåt, där har ju Nvidia redan presenterat sitt P100 nu, även om ingen lär se något sådant än. Men sådant påverkar än så länge väldigt liten skara människor.

Får se om de kan göra någon "GHz edition" av Polaris 10 när de trimmat in produktionen också. Är ju möjligt att det finns lite mer utrymme än första vågen kort med gpun.

Blir intressant på grafikkortsfronten och alltid kul med nya grejer, spel har börjat blivit ganska krävande på både rekommenderad och minimum-kraven. Fast alla kommer ju inte köpa grafikkort för 7000 kr. Blir intressant att se hur Vega ska segla in när det gäller marknadsföring och varumärke också, Titan och Fury-spåret kan nog vara svårt att fortsätta marknadsföra vad det gäller namngivning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Helt ärligt. Mycket bättre bakgrund än förra. Jag vart van med den förra bakgrunden men gillade aldrig den.

Jag känner ljusets naturliga och inget gul bländning för mina ögon.

Håller med. Mycket trevligare och behagligare. Bästa Fredagspanelen på länge.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Varför är inte ljudet synkat ?

Visa signatur

Core i7 2600@4Ghz - 16GB Corsair Vengenace@1600Mhz - 90GB Corsair Force3 SSD - WD 1TB HDD - EVGA GTX970@1501Mhz - Corsair TX650 PSU - AcerXB270HU 144Hz/GSYNC/1440p - Biltema högtalare med subwoofer. MSI P67A G45 MB *-*-* 11000 poäng Firestrike, 3050 poäng Unigine Heaven, default 2560x1440 *-*-* Windows 7 64. Byggd 2011

Permalänk
Medlem

Svårt att hörta

Är det bara jag som har svårt att höra vad Jacob säger ibland?
Inte dialekten utan det känns som att han mumlar, tex när han beskriver 1080 kyllösning och förkortningen för eftermarknads korten.
Gick tillbaka 3-4 ggr för att försöka höra vad han säger men lyckas inte.

Kan det vara ekot som orsakar det?

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeTonic:

Är det bara jag som har svårt att höra vad Jacob säger ibland?
Inte dialekten utan det känns som att han mumlar, tex när han beskriver 1080 kyllösning och förkortningen för eftermarknads korten.
Gick tillbaka 3-4 ggr för att försöka höra vad han säger men lyckas inte.

Kan det vara ekot som orsakar det?

Ja han kan vara lite svår att höra ibland tyvärr.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s