Förstärkare till AKG Q701?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

@heatm: testade en del i går mellan att köra Surround mode SBX och scout mode och lite beronde på spel så ger det extra bra ljud, Scout mode verkar fungera bättre för CS medans SBX surround till battlefield verkar helt klart bättre

Jo, jag tror scout mode är gjort för just för CS nästan. Skoj att du fick det att funka! Själv blir jag vindögd om jag spelar utan nu. Extremt frustrerande att få ljud i enbart en hörlur ibland.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av fromis:

@richie.f: Tror faktiskt jag ska försöka mig på att klippa av sladden och löda fast ena kontakten igen. Men jag är osäker om det går utan att förstöra dem helt och hållet. Verkar som AKG valt att smälta fast kontakterna istället för någon form av skruv/låsmekanism.

Förstår mig verkligen inte på varför de skickar med en 3m och en 6m sladd till lurarna. Vem använder ens sådana längder?

http://i.imgur.com/EHd8mqR.jpg

Edit: I värsta fall får jag väl helt enkelt köpa nya kontakter och göra min egen sladd från grunden. Förmodligen bästa alternativet gissar jag.

Eller köp en ny i valfri längd? Klart det går att fixa ny kabel med lite lödning, det brukar jag själv göra. Men i bland är jag bara lat och ska man köpa bra kontakter osv ( tex neutrik ) så kostar det ibland med än det smakar.

Kablar

Permalänk
Medlem

Haha, fadäs! Nyfiken som man är så tänkte jag: "Det borde ju gå att skruva isär kontakten, hur har de annars lyckats montera ihop den?" vilket jag ansåg vara rätt logiskt. Tyvärr var det inte riktigt så men det gjorde åtminstone mitt beslut ganska enkelt. Får beställa någonting från Amazon.uk

Permalänk
Medlem

@buddaz:
jämfört mot vad?
Är det baserat på din egna erfarenhet av dem eller på mätning jämfört med andra hörlurar i samma prisklass, för din personliga åsikt är med största sannolikhet helt meningslös för många andra som inte delar samma smak som dig vad det gäller ljud.