Permalänk
Medlem

Uppgradering

Hejsan, det är så att jag har bestämt mig för att uppgradera min dator och skulle behöva lite hjälp från er experter

Jag ska nämligen dra till staterna den 10 juni och jag har aktivt haft utkik för den nya 1070/1080 sorten. Därför tänkte jag plocka upp ett kort där, vilket är betydligt billigare än här hemma i Sverige.

Hade tänkt plocka upp 1070 efter som jag fortfarande är lite kluven om jag vill spendera 599/5000 kr på ett graffikort. Så det blir nog ett 1070.Ca 3k i staterna.

Först och främst här är mina dagliga specs.
Intel Core i5 3570K 3.9 ghz
8,00GB
MSI Z77A-G45 (MS-7752)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 770
SSD 840 EVO 120G
1 tb storage
win 10
BeQuiet 600w

Så min frågor lyder
Är ett 1070 kompatibelt med mina andra komponenter?
Om jag uppgraderar till ett 1070 kommer jag kunna lira Ark(dåligt optimiserat vet) och Total war Warhammer i 1440p? Är det värt att köpa en 1440p monitor med dessa specs?
Ska man lita på Nvidias snack om att 1070 är "snabbare" än ett titan?

Är ny på sidan så ursäkta mig om jag är ute och cyklar eller inte lämnar tillräckligt med info. Ber även om ursäkt om det blev lite rörigt!
Mvh

Permalänk
Medlem

Kommer fungera utmärkt med ett GTX 1070 till den setupen.
Kanske köpa en större SSD också om du hittar billigare.

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Okej tack så mycket för snabbt svar!

Tycker du det är värt att köpa en ny monitor med 1440p? Kommer jag kunna lira i 1440p med höga inställningar i Battlefield 1 Ark och Total war Warhammer. Snackar i mer generella termer.

Tack.

Btw vad är skillnaden på Founder Edition och det vanliga? När kommer korten från tex msi?

Eftersom prisskilnaden är såpass stor vill jag gärna köpa just den 10- till 3v framåt då jag befinner mig i landet.