Permalänk

Playstation 4.5

Vad tror ni om kommande Playstation 4.5 med deras VR?

Jag är själv ingen konsol människa men tror detta kan vara något som kan bli riktigt skoj.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

@drakelito: Ska jag vara helt ärlig så tror jag att även nya PS4 kommer ha problem med att driva de upplösningar som krävs i 60+ hz utan att lagga sönder totalt eller dra ner på inställningar :/

Permalänk
Medlem

Som jag har fattat det så stöder detta 4K upplösning, vilket kräver en 4K TV för att ens kunna utnyttja.

I mitt fall så kör jag med en projektor och är super nöjd med min kristall klara bild på 1080p i upplösning.
En 4K projektor är något jag aldrig kommer att investera i.
Jag tror att SONYs idé att basera denna produkt på 4K TV apparater är väldigt riskabelt, men vi får se hur det blir.
Jag tror faktiskt att folk värderar storlek mer än skärpa idag.

På en 150" skärm så kan jag förstå poängen, men att köra så många pixlar på allt under 80" känns meningslöst.

Men nog om mitt gnällande
Jag såg även att 4.5 hade lite kraftigare saker i jämförelse med Standard, vilket bjuder på mer FPS.

Och vem vill inte ha mer flyt i sina spel?
Kanske ändå är värt att investera i för just den anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arccai:

Som jag har fattat det så stöder detta 4K upplösning, vilket kräver en 4K TV för att ens kunna utnyttja.

I mitt fall så kör jag med en projektor och är super nöjd med min kristall klara bild på 1080p i upplösning.
En 4K projektor är något jag aldrig kommer att investera i.
Jag tror att SONYs idé att basera denna produkt på 4K TV apparater är väldigt riskabelt, men vi får se hur det blir.
Jag tror faktiskt att folk värderar storlek mer än skärpa idag.

På en 150" skärm så kan jag förstå poängen, men att köra så många pixlar på allt under 80" känns meningslöst.

Men nog om mitt gnällande
Jag såg även att 4.5 hade lite kraftigare saker i jämförelse med Standard, vilket bjuder på mer FPS.

Och vem vill inte ha mer flyt i sina spel?
Kanske ändå är värt att investera i för just den anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvärtom. 3D-flugan &;Smart TV-flugan(hoppas jag) är relativt överspelade. Nya hypen är Ultra-HD/4k. Överlägsna Plasma försvann ju tack vare försäljare med mer provision på LED-TV(=hype). OLED är fortfarande för dyrt för att vara intressant för gemene man. Således 4K LED(omg!!!1) hype.

Permalänk
Medlem

Då är det sannerligen individuellt.
Själv känner jag mer inlevelse i film/spel ju större bilden är, och på en 140" bild med ca 3-4 meter sitt-avstånd så blir det perfekt.
PS. Billigaste projektorn på prisjakt idag ligger på 70 tusen.

Men alla har olika åsikter, hellre stor bild med knivskarp kvalite, än 40-50" med ännu skarpare bild. (Vilket jag anser är meningslöst)

Tänker även den gången jag var inne på elgiganten och såg att det nästan känns lite överdrivet, grynig bild, och kan i stort sätt se människans porer från långt avstånd.

Men bjuder det på mer FPS och förbättrar Playstation VR inlevelsen så är det verkligen något att fundera på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

@Arccai: Den ska klara 4k video. Inte 4k spel. Bara för att klargöra.

Permalänk
Medlem

Jasså?
Tackar för info, det gör valet ännu lättare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

@Arccai: Den ska klara 4k video. Inte 4k spel. Bara för att klargöra.

Så tror jag med.
Dock så känns det lite motsägelsefullt efter att man läste den näst sista delen i denna artikeln. Så vem vet, den kanske blir ännu mer kraftfullare än det ryktas om Än så länge finns ju liksom inga officiella prestanda uppgifter

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har funderat på att köpa en PS4 nu en längre tid.
Men nu vill man ju vänta till nästa kommer. När TROR ni att den kommer? Innan årsskiftet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är ju sagt att den skulle kunna släppas redan i oktober dels pga att psvr släpps då och dels för att t ex Digital Foundry har sagt att dom har sett dokument från Sony (som skickats till utvecklare) där det står att alla ps4 spel som släpps i september Måste få en ps4 Neo patch i oktober. Och alla ps4 spelen som släpps i oktober eller senare måste ha ett ps4 Neo läge direkt vid release. @Emtek

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det är ju sagt att den skulle kunna släppas redan i oktober dels pga att psvr släpps då och dels för att t ex Digital Foundry har sagt att dom har sett dokument från Sony (som skickats till utvecklare) där det står att alla ps4 spel som släpps i september Måste få en ps4 Neo patch i oktober. Och alla ps4 spelen som släpps i oktober eller senare måste ha ett ps4 Neo läge direkt vid release. @Emtek

Skickades från m.sweclockers.com

Låter perfekt!
Tack

Visa signatur

Citera för svar!