Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget IPTV

Hej! jag är kanske i fel forum. Men provar här.
Jag har tecknat Bredband och IP tv via bredbandsbolaget.
Deras HDbox stödjer inte Wifi, jag försöker få allting via wifi.
Finns det någon form utav adapter?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte en adapter för just trådlöst på deras sida, va nåt år sen nu... kolla om den finns kvar.

Permalänk
Rekordmedlem

Du behöver delar för att sätta upp en trådlös brygga, dvs 1 eller 2 accesspunkter, jag vet inte hur BBB gör med iptv och sina routrar men har du tur behöver du bara skaffa en ap till klientänden (boxen), tänk på att det bör vara fritt i etern också om det ska fungera bra, har du många trådlösa nät runt dig lär det bli problem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Varför vill man köra allt trådlöst, även stationära pryttlar? Lathet? Finns ju ingen fördel alls att lasta ner wfin med brukare som är tokstationära!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Varför vill man köra allt trådlöst, även stationära pryttlar? Lathet? Finns ju ingen fördel alls att lasta ner wfin med brukare som är tokstationära!

Av många anledningar... vi har betongväggar+ dörrar mellan rummen så vi har löst många enheter trådlöst, bla IPTV till vardagsrummet, går redan en sladd till HTPC etc, och IPTV kan tydligen inte ta emot TV sändningarna med vanliga splittern.
Men sen har vi löst med en sån här till grabbens ps4 i hans rum: https://www.inet.se/produkt/5420065/asus-pl-n12/#specs Synd inte det funkar till IPTV... :/

Permalänk
Medlem

Multicast

@Naion:

Värt att tänka på!

I många fall för att du ska få IPTV att fungera så behöver den externa routern ha stöd för multicast !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

Hej! jag är kanske i fel forum. Men provar här.
Jag har tecknat Bredband och IP tv via bredbandsbolaget.
Deras HDbox stödjer inte Wifi, jag försöker få allting via wifi.
Finns det någon form utav adapter?

För att få trådlös TV behöver du en speciell sändare samt mottagare. Beställ genom att ringa oss på 0770-777 000.

Varsågod

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Av många anledningar... vi har betongväggar+ dörrar mellan rummen så vi har löst många enheter trådlöst, bla IPTV till vardagsrummet, går redan en sladd till HTPC etc, och IPTV kan tydligen inte ta emot TV sändningarna med vanliga splittern.
Men sen har vi löst med en sån här till grabbens ps4 i hans rum: https://www.inet.se/produkt/5420065/asus-pl-n12/#specs Synd inte det funkar till IPTV... :/

Inget problem, går att lösa med snygga kabelrännor och en bra slagborrmaskin... Men men, var och en gör ju som man vill!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Inget problem, går att lösa med snygga kabelrännor och en bra slagborrmaskin... Men men, var och en gör ju som man vill!

Jo, har ju löst det till vissa rum, men till andra rum är det typ 30cm tjock betongvägg, huset byggdes på 50talet med, så det är sten som utfyllnad i betongen, är ett helvete att borra i det kan jag säg... som sagt, alla har inte lika förutsättningar!
Sen vet jag många som vill ha trådlös lösning till allt, och jag förstår dom.

Permalänk
Medlem

Ruckus?

Skrivet av Naion:

Hej! jag är kanske i fel forum. Men provar här.
Jag har tecknat Bredband och IP tv via bredbandsbolaget.
Deras HDbox stödjer inte Wifi, jag försöker få allting via wifi.
Finns det någon form utav adapter?

När jag hade IP-TV från BBB så använde jag mig av Ruckus trådlösa adaptrar.
Dessa: https://www.telia.se/files/Ruckus-1427_3webb.pdf

Tror jag har kvar dem i förrådet om du är intresserad? (bortskänkes, finns i Sthlm) De står ändå bara o samlar damm.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •