Permalänk
Medlem

Grillers på swec?

Har vi några lite ambitiösa grillare här?
SM var i helgen på liseberg, riktigt kul att kolla in.
Efter sommaren kommer fästning i rök, jag kommer vara med och grilla, har vi fler här?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Kan man tävla.. i grillning!?

Jag har inte mycket att komma med med min engångsgrill och mina vegburgare där.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk

Grillclockers låter bättre.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Blir väl en hel del grill med öl under de gröna månaderna. Men är på hobbynivå så det skriker om det. Kör en weber klotgrill med briketter och kol mixat. Jag gillar mest att stå vid grillen och peta lite tillsammans med en öl, det är grilla för mig

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Hedersmedlem

Alla män grillar väl mer eller mindre?

Jag överväger fn om jag ska byta från Weber-klotet med bricketter till gas istället, börjar tröttna på kolslabbet även om det blir väldigt gott.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Grillclockers låter bättre.

Det finns ju Fiskclockers så varför inte Grillclockers

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det finns ju Fiskclockers så varför inte Grillclockers

För vi överklockar våra grillar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Blir väl en hel del grill med öl under de gröna månaderna. Men är på hobbynivå så det skriker om det. Kör en weber klotgrill med briketter och kol mixat. Jag gillar mest att stå vid grillen och peta lite tillsammans med en öl, det är grilla för mig

Amen till det. Tycker lite av tjusningen försvinner när det blir alltför ambitiöst. En kall öl, saftig fläskkarré, klyftpotatis, lingonsylt/svart vinbärsgelé och vitlökssmör, det är den optimala grillningen för mig.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

För vi överklockar våra grillar!

Mycket volt på en grill!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bara en amatör som älskar att grilla och att dricka öl här!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Brukar bli klotgrill eller d.i.y grillen där man slänger i björkved sen alla gosaker som kött, tomat, lök, svamp, majs, o.s.v och sparar på det viset gasen till fjollorna

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

grillkol eller briketter ?

http://imgur.com/iGFzDwF

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

För vi överklockar våra grillar!

True that! Har en grill med skorsten som farsan byggde i gymnasiet. Blir så jävla varm att gallret glöder om man har bra kol i.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Mycket volt på en grill!

japp 220v i v-core så ser det ut så här

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Har vi några lite ambitiösa grillare här?
SM var i helgen på liseberg, riktigt kul att kolla in.
Efter sommaren kommer fästning i rök, jag kommer vara med och grilla, har vi fler här?

Nå är det mest på en väldigt låg nivå det grillas.. Ingen vetskap om innertemp eller vad som ska grillas direkt på glöden eller vad som ska grillas på sidan av glöden..
Men jag gillar att grilla spelar ingen roll om det är Kol eller gasol, visst kolen har en jädrans god smak men tar sån tid.. iof ingen neckdel, det är ju bara det att man aldrig orkar vänta tills det är bra grillglöd. För det slår ju aldrig fel det där men att Glöden alltid är perfekt när du tar sista köttbiten från grillen

Man grillar för att det är gott! Och det finns nog få saker som slår en kylbag med öl så kall så det blir kondens på burken med en grillspade i handen medans man väntar på att maten ska bli klar

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

grillkol eller briketter ?

http://imgur.com/iGFzDwF

Beror på vilken temp man ska ha!

Skrivet av Lineri:

Nå är det mest på en väldigt låg nivå det grillas.. Ingen vetskap om innertemp eller vad som ska grillas direkt på glöden eller vad som ska grillas på sidan av glöden..
Men jag gillar att grilla spelar ingen roll om det är Kol eller gasol, visst kolen har en jädrans god smak men tar sån tid.. iof ingen neckdel, det är ju bara det att man aldrig orkar vänta tills det är bra grillglöd. För det slår ju aldrig fel det där men att Glöden alltid är perfekt när du tar sista köttbiten från grillen

Man grillar för att det är gott! Och det finns nog få saker som slår en kylbag med öl så kall så det blir kondens på burken med en grillspade i handen medans man väntar på att maten ska bli klar

Jag är glad amatör själv, kol vs gas hänger mest på att justera temperaturen.

Kul respons i tråden!
Kan tips om ett tillbehör jag lärt mig, slänga sötpotatis på direkt och mosa ihop det med vitlök och valfria nötter och färska kryddor (jag tyckte cashew och rosmarin var bättre än mandel och dill, men det kan man testa vidare med).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Härlig tråd! Hoppas på många fina grilltips, recensioner av grillar och kringrustning, delningar av gastronomiska upplevelser osv. här under sommaren!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Beror på vilken temp man ska ha!

Jag är glad amatör själv, kol vs gas hänger mest på att justera temperaturen.

Kul respons i tråden!
Kan tips om ett tillbehör jag lärt mig, slänga sötpotatis på direkt och mosa ihop det med vitlök och valfria nötter och färska kryddor (jag tyckte cashew och rosmarin var bättre än mandel och dill, men det kan man testa vidare med).

hur menade du nu? ska jag lägga sötpotatisen PÅ grillen?

Annars har man ju den gamla godingen där man tar en stor bit folie, skär potatisen i klyftor, kastar dit lite vitlök och äpple, saltar och pepprar sen dränker det i en god olja. Viker det till ett fint paket och grillar på sidan av glöden tills allt annat är klart

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

hur menade du nu? ska jag lägga sötpotatisen PÅ grillen?

Annars har man ju den gamla godingen där man tar en stor bit folie, skär potatisen i klyftor, kastar dit lite vitlök och äpple, saltar och pepprar sen dränker det i en god olja. Viker det till ett fint paket och grillar på sidan av glöden tills allt annat är klart

Japp, på grillen direkt över briketterna tills de är mjuka nog att gröpa ur.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

För vi överklockar våra grillar!

Tillbaka med vitvaruforat!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

Personligen så grillar jag året om, med eller utan alkohol, favoriten är att grilla nötkött av olika slag.

Permalänk
Medlem

Grillar för att det är gött och socialt, favoriten är ärligt talat färska champinjoner i folie med en stor klick smör med massa goa kryddor med marinerade revben och eller grillspett

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Moderator
Moderator

Rekommenderas att prova en Murikka panna på kolbädd, väldigt trevligt att kunna steka (röka) potatis med kryddor, hackad lök och grönsaker. Fantastiskt gott som tillbehör åt allt kött.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Grillas görs det, och ofta!
Inget proffs men har kastrull-teknisk bakgrund så gillar att experimentera och prova lite nytt.

Bjuder på beercan-chicken med en dryrub som sen är fylld med citron, timjan och vitlök som ligger ovanpå en brutalt instoppad ölburk som avlutats med en bbq glaze.
(löjligt enklet att göra och det blir den saftigaste kycklingen ni provat)

Före

Efter

Permalänk
Medlem

Gör gärna en rejäl laxsida i folié när det väl grillas. Går förstås att ha i lite vad man vill för att få det riktigt gott, det viktigaste är att folien sluter TÄTT så inte allt gott förångas..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Brukar bli klotgrill eller d.i.y grillen där man slänger i björkved sen alla gosaker som kött, tomat, lök, svamp, majs, o.s.v och sparar på det viset gasen till fjollorna

Släng ner alla saker utom kött i folie och en burk Paprika/chili creme fraiche, sjukt gott

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezton:

Grillas görs det, och ofta!
Inget proffs men har kastrull-teknisk bakgrund så gillar att experimentera och prova lite nytt.

Bjuder på beercan-chicken med en dryrub som sen är fylld med citron, timjan och vitlök som ligger ovanpå en brutalt instoppad ölburk som avlutats med en bbq glaze.
(löjligt enklet att göra och det blir den saftigaste kycklingen ni provat)

Före
http://i.imgur.com/nPh2xqi.jpg

Efter
http://i.imgur.com/Qh4CAKQ.jpg

Det blir väll inte tillräckligt varmt för att ölen ska koka på grillen? Grillade själv 2st kyllingar men minimalt till ingen öl var borta när allt vart klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Det blir väll inte tillräckligt varmt för att ölen ska koka på grillen? Grillade själv 2st kyllingar men minimalt till ingen öl var borta när allt vart klart.

Jag häller av 50% av ölen, stormkokar gör den inte men den blir såpass varm så den småputtrar ånga innuti så att skinnet sväller upp som en ballong och det kommer åt överallt.

Blir lite som en kombiugn (ånga / luft) med smak!

Jag hade runt 50% kvar i varje burk efter men vet inte om det är köttsaft/ånga som rinner tillbaka ner i burken då det blir som en kastrull eller panna med lock, bevarar vätskan istället för att låta den förångas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Har vi några lite ambitiösa grillare här?
SM var i helgen på liseberg, riktigt kul att kolla in.
Efter sommaren kommer fästning i rök, jag kommer vara med och grilla, har vi fler här?

Jag hade inte tänkt ställa upp nå något sådant med lätt något jag skulle kunna åka på för att få inspiration och nytänk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezton:

Jag hade inte tänkt ställa upp nå något sådant med lätt något jag skulle kunna åka på för att få inspiration och nytänk!

Gör det, var riktigt roligt förra året.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."