Finns detta tangentbord? (Mitt funkar ej så bra.)

Permalänk
Medlem

Finns detta tangentbord? (Mitt funkar ej så bra.)

[RENSKRIVEN VERSION

Citat:

Har ett Logitech Media Keyboard 600. Bild: https://media.dustin.eu/image/46365/960/720/logitech-media-ke...
Jag var oförsiktig vid rengöring --> det knasar.

Vill ha ett tgb som har/är:
ej numpad
volymknappar, JÄTTEGÄRNA volymratt (se bilden ovan)
behöver ej vara mekaniskt
<700 kr

Originalmeddelande

Jafg jhar ett Lofgitecjh Medi Keyb5ord 600. FGick fgör mifg att jhafg skulle ren6fgöra tan6fgen6tb5ordet, ocjh det fgun6kr vis<erlifgen6 men6 som n6i ser så fgun6ar det in6te jhet perfget. En6 kn6apptryckn6in6fg fger ofgta fglera b5okstöäver t.ex. JHoppas n6i fgörstår det jhagf skriver.

An6yway, det jhagf vill jha fgrån6 ett tan6fgen6tb5ord öär:
Kompakt, in6fgen6 n6umpad
JHels<t n6åfgon6 slafgs volymratt, fgöredr det fgramfgör volymkn6appr
B%ejhöäver ejh vara mekan6is<kt
Max 700 kr

FGin6n6s< detta? JHagf öär fgan6ska sn6ål men6 käön6n6s fgan6ska ovöärt att b5etala en6s över >500 kr fgör ett tan6fgen6tb5ord. JHagf jhar in6fget b5ejhov av ett mekan6iskt, tycker van6lifga dufger fgin6t. JHar in6fga speciel fgamin6fgb5ejhov.

Men vill öärn6a jha en6 volymratt elelr smidifga volymkn6appar. Om det in6te vore fgör att mitt Media Keyb5oard 600 jhade en6 n6umpad jhade jhagf varit n6öjhd.

JHöär öär mitt n6uvaran6de.
https://media.dustin.eu/image/46365/960/720/logitech-media-ke...

Dold text
Renskrivning. Tråd redigerad och rensad. Använd on-screen keyboard/motsvarande eller radera extra tecken. // MOD
Permalänk
Medlem

Ett tips är att du använder mobilen och skriver med den så man förstår vad du menar.
Men du vill ha ett nytt tangentbord med volymkontroll som inte behöver vara mekaniskt för 700kr?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ett tips är att du använder mobilen och skriver med den så man förstår vad du menar.
Men du vill ha ett nytt tangentbord med volymkontroll som inte behöver vara mekaniskt för 700kr?

Ja, exakt. Tack!
Det b5ör jhelst vara kompakt, dvs in6fgen numpad. Annars kan6 jafg lika fgärn6a köpa samma som jafg jhar n6u.

Min6 mob5il öär söämst. Så b5lir ej smidifgt att skriva via den6.

Permalänk
Medlem

@roggeee:

kan du åtminstone redigera texten genom att radera den extra bokstaven?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

@roggeee:

kan du åtminstone redigera texten genom att radera den extra bokstaven?

Ok sure. Har lite bråttom dock. Så TLDR:
Har ett Logitech Media Keyboard 600. Bild: https://media.dustin.eu/image/46365/960/720/logitech-media-ke...
Jag var oförsiktig vid rengöring --> det knasar.

Vill ha ett tgb som har/är:
ej numpad
volymknappar, JÄTTEGÄRNA volymratt (se bilden ovan)
behöver ej vara mekaniskt
<700 kr

Lägger denna i TS oxå.

Permalänk
Medlem

Jag kanske är överbegåvad så jag har översatt. Tog mig inte längre tid än att läsa texten och skriva samtidigt.

Jag har ett Logitech Media Keyboard 600. Fick för mig att jag skulle rengöra tangentbordet, och det funkar visserligen men som ni ser så funkar det inte helt perfekt. En knapptryckning ger ofta flera bokstäver t.ex.
Hoppas ni förstår det jag skriver.

Anyway, det jag vill ha från ett tangentbord är:
Kompakt, ingen numpad.
Helst någon slags volymratt, föredrar det framför volymknappar.
Behöver ej vara mekaniskt.
Max 700 kr

Finns detta? Jag är ganska snål men känns ganska ovärt att betala ens över >500 kr för ett tangentbord. Jag har inget behov av ett mekaniskt, tycker vanliga duger fint. Jag har inga speciella gamingbehov.

Men jag vill gärna ha en volymratt eller smidiga volymknappar. Om det inte vore för att mitt Media Keyboard 600 hade en numpad hade jag varit nöjd.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av roggeee:

Ok sure. Har lite bråttom dock. Så TLDR:
Har ett Logitech Media Keyboard 600. Bild: https://media.dustin.eu/image/46365/960/720/logitech-media-ke...
Jag var oförsiktig vid rengöring --> det knasar.

Vill ha ett tgb som har/är:
ej numpad
volymknappar, JÄTTEGÄRNA volymratt (se bilden ovan)
behöver ej vara mekaniskt
<700 kr

Lägger denna i TS oxå.

Min uppfattning är att det generellt är ganska svårt att hitta tangentbord med multimedia knappar OCH utan numpad.
Utan numpad = kompakt och då skalar dom oftast bort mediaknappar också.

Är det något av dessa du kan tänka dig tumma på?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Dem kör ju Gaming kampanj på Dustin nu, detta kan vara något intressant kanske? https://www.dustinhome.se/product/5010617240/mk-50---tangentb...

OT: Bästa tråden jag har sätt på länge, helt klockren

Edit: Oj, Missade att han gärna ville ha en volymknapp Men det är fortfarande ett bra tangentbord, för ett bra pris

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Min uppfattning är att det generellt är ganska svårt att hitta tangentbord med multimedia knappar OCH utan numpad.
Utan numpad = kompakt och då skalar dom oftast bort mediaknappar också.

Är det något av dessa du kan tänka dig tumma på?

Jo jag vet. Men om jag ska ha numpad kan jag lika gärna köpa samma som jag har nu.
Men volymknappar vill jag gärna ha. Ratt ej måste.

Permalänk
Medlem

Du har tryckt in 2 knappast samtidigt kommer tyvärr inte ihåg vilka det är.
Typ alt+stift , Windows+alt , ctr+alt.

Öppna ett nytt text dokument, skriv och prova lite olika kombinationer.

Permalänk
Medlem

Prova vä. Shift+ hö shift+ alt