Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Vattenkylning eller fläkt

Hej undrade om kag ska ha vatten eller fläkt kylning på detta bygge https://www.inet.se/kundvagn/visa/9403211/
Jag ska overclocka och istället för gtx 980 ti ska jag ha ett gtx 1080.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Mar 2009

@Hygenan

Kör på luftkylning. Det är så mycket enklare och håller utan tvekan ihop för en 6700k. Fast sen beror det ju på hur mycket du ska överklocka. Men en standard överklockning á 4,5-4,6Ghz håller den för, förutsatt att du drog nitlott i sillikonlotteriet och behöver kräma på med jättemycket spänning för att få den stabil.

USEFUL LINKS:
Display driver uninstaller - Inet fri frakt - Sweclockers prestandaindex för grafikkort
i7 4770k - NH-D15 || GTX Titan - Accelero Xtreme III

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jun 2008

Kör på luftkylning, riktig vattenkylning är ett litet projekt i sig som du kan satsa på framöver

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Jul 2005

Vattenkylning är sjukt roligt. Men det är ett projekt i sig och kostar en slant. Fördelen är att du kan få en näst intill ljudlös dator även i spel samt att du kan överklocka mer... nackdelen är som sagt priset

Skickades från m.sweclockers.com

Chassi: Hex Gear R80 CPU: Intel i7 6700K @ 4.7Ghz Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming Ram: 4x4GB Corsair Vengeance GPU: 2x ASUS 1080 STRIX (SLI) SSD: 120GB Intel 520 & 500GB Crucial BX100 PSU: EVGA G2 Supernova 850W Monitor: Acer Predator X34A | OS: Win 10 Pro x64

Kylning: EK XE480 & EK XE 360 - EK Supremacy EVO - EK Strix-block + Backplates - 8 EK Vardar-fläktar - EK-XRES 140 Revo D5 - Barrow fittings

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005

*Trådar låsta (masskorspostning)*

Trots tidigare tillsägelse fortsätter du att skapa nya trådar om samma ämne. Detta tvingar mig tyvärr att låsa dina trådar i enlighet med §3.3. Observera att jag inte har låst den ursprungliga tråden.

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk