Pebble 2, Time 2 och Pebble Core lanseras på Kickstarter

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Ny som har en pebble eller annan smart klocka, vad använder ni den till? Jag är jättesugen på att köpa en time2, men när jag tänker efter är den bästa anledningen jag har "det är en rolig pryl"..

Jag har haft Pebble sen original-Kickstartern, och bytte senare upp mig till en Pebble Steel.

Väldigt smidigt att se vem som ringer, sms, facebookmeddelanden etc, för att snabbt se om det är värt att dra upp mobilen.
Jag lyssnar också mycket på musik på jobbet och i kollektivtrafiken, så jag styr spotify från klockan utan att behöva dra fram telefonen varje gång jag vill byta låt, eller bara se vilken det är som spelas.
Med de nya hälsofunktionerna och den längre batteritiden så ser Time2 ut att bli en riktigt trevlig smartklocka.

TL;DR: Behövs kanske inte, men smidig och visar tiden

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Ni som verkar tro att man skänker pengar till företagen på Kickstarter har ju ingen koll på hur det fungerar.
Oavsett hur väletablerade Pebble är så är det klart att de tjänar på att kunna få in kapital i form av en stor mängd förbetalda bokningar innan man börjar produktionen.
Och för dem som förhandsbokar genom Kickstarter är ju chansen att förlora pengarna i det här fallet mikroskopisk just för att Pebble är ett väletablerat företag. Dessutom får man en ganska fin rabatt och klockan före alla andra.
Så vad är problemet?

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen jag blev på en Time 2.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Time 2 beställd
Fan tror ja måste sluta kolla på alla dessa kickstarter sidor
Man kan ju inte låta bli att beställa

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Har en Time Steel och är nöjd med allt utom metallarmbandet som gick sönder när jag skulle montera det. Har också backat Tült Vu för HRM och trådlös laddning av klockan.

Hade klockan gått sönder imorgon hade det definitivt blivit en Time 2.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Kickstarter för större företag är ju bara ett sätt att få ut förbeställningar och pengar tidigare vilket gör varje krona mer värd om man räknar in inflation och väntevärde.

Förköper hellre en klocka från Pebble än ett dataspel iaf. Men innerst inne känns det lite som om hela kickstartergrejen gått över styr och nu är det mest en reklamploj, eller, det är svårt att sätta ord på. På ett sätt får deras kunder en billigare klocka, å andra sidan är det helt galet att sälja en produkt som inte finns. Så länge det går bra så är det väl OK, vilket det säkert gör med detta företag. Tyvärr är det inte alltid det gör det. Man bförskjuts från att vara konsument till att bli mer av en investerare.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

@kabex: Många säger de använder den för att styra spotify. Fungerar det med andra musikspelare också?

Permalänk

Finns det några mått tillgängliga för Time 2? Tjockleken är avgörande.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Äsch! För sent för att få early bird priset på Time 2 (redan över 10,000). Aja, slipper vänta otåligt i alla fall. Synd att det inte finns inbyggd GPS, tycker det är en nackdel med många "smarta" klockor.

Visa signatur

i7-4770k / Intel RTS2011LC | Asrock Z87E-ITX | KFA2 GTX 680 LTD OC V4 | 16GB G.Skill Ares CL9 1600MHz | Samsung 840 250GB SSD | 2 x 1TB HDD | Be Quiet! Pure Power L8 630W | Bitfenix Prodigy

Permalänk
Medlem

En anledning varför dom använder sig av Kickstarter igen.
http://www.theverge.com/2016/3/23/11292742/pebble-laying-off-...

Citat:

Pebble is laying off 40 employees, or about 25 percent of its staff. In a conversation with Tech Insider revealing the layoffs, Pebble CEO Eric Migicovsky suggested the cuts were necessary because of a lack of funds. "Money is pretty tight these days," he says, referring to current difficulties raising money in Silicon Valley.

Rätt intresserad av att köpa en Time 2 & Core, skulle vara perfekt i jobbet när man har mobilen i fickan och händerna fulla.

Permalänk
Medlem

Någon som har bra koll på vilka kostnader som tillkommer..?

Antar att det är moms på det beloppet man pledgar, till kommer det någon annan avgift? Tänker speciellt på om någon var med vid deras tidigare kickstarter kampanj(er)!

Visa signatur

Define Meshify T GC - Gigabyte Z370 Ultra Gaming - i7-8700k@Stock (CM 212 Evo) - Gainward 1070 PE - 16GB DDR4 300MHz - High Seirra (MacOS)

Define R4 - MSI Pro Carbon x370 - Ryzen 1800x@Stock (CM 212 Evo) - MSI PE 660Ti - 16 GB DDR4 3000MHz - Unraid (NAS / Application server)

MacBook Pro 2019, MacBook Pro 2013 Late, IPad Pro 2017 10.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bld:

Äsch! För sent för att få early bird priset på Time 2 (redan över 10,000). Aja, slipper vänta otåligt i alla fall. Synd att det inte finns inbyggd GPS, tycker det är en nackdel med många "smarta" klockor.

Du kan ju alltid köpa 2 packet. 339 då får man två time 2 för 169,5 dollar styck om du vet någon som också är intresserad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Varför kickstarter igen?
Känns girigt och småaktigt, och det känns som att Pebble spenderat alla sina tillgångar på aktieutdelningar och inte har kapital nog att tillverka en till serie. Hoppas inte folk skänker pengar till såna här företag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pebble Core känns som en intressant träningsprodukt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av AstroMeow:

Jag fick tag på en pebble steel för ett halvår sen till riktigt bra pris.
Är tvärnöjd! Gav min pledge till en time 2, då jag bara saknar större display och färg.
Att få till pulsmätare och fler funktioner med hälsoappar är bara grymt!
Jag har ingen annan klocka att jämföra med, men funktionerna jag får ut nu och tillägget med nya generationen är helt klart värt kostnaden jämfört mot konkurrenterna.

Fick också min Pebble steel för rena stöld priset

(Begagnat köp, garanti för den gick sönder, med fullt återköp), och andra klockan helt ny på auktion. Tror jag räknade på det... ca 300-400kr har en Pebble Steel Black med läderarmband kostat mig.

Men... den har också fångat mig och gjort att jag valde att ta en ny pebble denna gång direkt, till dessa priser. Just batteritiden... när F ska de andra tillverkarna fatta? Man ska inte behöva ladda sina produkter var jädra dag!

Pebble är faktiskt hög kvalité för vad den är, ingen tvekan om det. Inga repor på glaset, remmen håller bra, klockan tål att skavas mot en jacka eller kavaj utan problem och den fungerar, så den är säkert värd ett högre pris än vissa billiga plastglas android klockor, men tom de kostar ju en mindre förmögenhet, vilket är bara löjligt. Pebble gör dem förfinade, men visst jag förstår att vissa personer vill ha andra sensorer. Andra tillverkare trycker in allt de kan i dem... Men varför tusan skulle jag vilja surfa på en klocka?! Du kan ju inte se hemsidan ute i dagsljus ändå, så vad spelar det för roll?

Sen, hur kan det kosta mer att göra en liten billig plast klocka, med liten skärm när en surfplatta med dyrare hårdvara kostar ca 700kr??? Jag hade nöjt mig med en enkel klocka som gjort det pebbles gör, men för 500kr retail, med billigare material i övrigt.

Att klockans batteri håller 1 vecka+, samt att den gör allt man behöver med SMS, kunna se de som ringer, kalender events, vattentålig är bara kanon bra. Enda nackdelen imho är retail priset. De är helt enkelt för dyra, oavsett klocka/tillverkare. Detta hämmar folks vilja att ha en, vilket gör dem mer sällsynta, tyvärr.

Säger bara... när du väl har skaffat en, och känt det där behovet att ta upp telefonen hela tiden... kommer du aldrig vilja vara utan den. Behöver inte ens ha en ringsignal längre, man känner det på klockan, prefekt varje gång.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är flera saker som är riktigt bra med Pebble som konkurrenterna inte har.
För det första, e-ink-skärmen är riktigt bra för ändamålet. Den är tydlig, alltid på och syns väldigt bra även i starkt solljus(skärmen är passivt upplyst av ljuset som träffar skärmen, och blir därmed bara starkare och starkare ju mer ljus det är utan backlight). När det är mörkt är det bara att skaka på handen för att tända en svag backlight som gör att man ser skärmen klart och tydligt utan att bli bländad. Det är precis de egenskaperna man vill ha på skärmen i en klocka och det gör ärligt talat inte så mycket att upplösningen är ganska dålig och att den inte kan visa avancerad grafik(varför vill man visa det på klockan?).
Funktionen jag gillar allra bäst med min Pebble är att man kan ha den som tracker för appen "Sleep as Android" och snooza alarmet med de fysiska knapparna(måste vara en fysisk knapp eftersom man enkelt kan hitta den när det är mörkt oavsett hur man ligger). Man kan också ha endast vibrationslarm så att man slipper väcka eventuell sambo som sover i samma säng/rum.
Det är även en mycket bra kompanjon när man är ute och springer och linkande. Även här är ett måste med fysiska knappar och enkla menyer för att man ska kunna använda klockan. Avancerade menyer som t.ex. apple watch är väldigt jobbiga att använda samtidigt som man springer. I den här versionen blir det ännu bättre med pulsmätaren. Just nu har jag en Fitbit Charge HR för att mäta pulsen.

Utöver det finns såklart alla de vanliga smart watch-funktionerna som att styra musiken, se SMS, vem som ringer osv. Det är trevligt och kockan gör det enkelt, men bra.
En annan sak som väldigt få smartklockor kan matcha är batteritiden. Batteriet på min Time Steel håller strax över en vecka vid tung användning. Det är ett måste för att man ska kunna använda den för att mäta sin sömn eftersom du måste ladda den varje natt. Klockan laddar också på ca 2 timmar så jag missar normalt sett aldrig någon natt. Jag laddar den oftast när jag får möjlighet någon gång under helgen och tar sedan på mig den igen 2-3 timmar senare eller innan jag ska sova.

Det enda jag inte riktigt gillar är menyerna som blir lite jobbiga om man har många appar. Då hade det varit nice mend touch screen för att scrolla och eller/eller en lite större skräm så att man kan få en bättre lista. Som tur är kan man ju sortera listan så att de appar man använder mest hamnar längst upp och man lär sig snabbt att t.ex. tre snabba tyck är music, fyra är Endomondo osv, men det blir jobbigare när man ska ner på de man inte använder så ofta. Inget stort problem dock, för det blir sällan att man använder mer än 3-6 appar någorlunda regelbundet.

Jag köpte combo-packetet igår. Det med en Time och en Core.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

@kabex: Många säger de använder den för att styra spotify. Fungerar det med andra musikspelare också?

Prövade precis. Det funkar att kontrollera följande:

Spotify
Play Music
Musikspelaren och videospelaren på min Xperia Z2
Youtube

Den plockar upp det mesta med mediakontroller verkar det som.

Skrivet av in a bodybag:

Finns det några mått tillgängliga för Time 2? Tjockleken är avgörande.

Skulle gissa på att den är ungefär lika tjock som Time Steel:

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Prövade precis. Det funkar att kontrollera följande:

Spotify
Play Music
Musikspelaren och videospelaren på min Xperia Z2
Youtube

Den plockar upp det mesta med mediakontroller verkar det som.

Ok, tack för testet! Hade nästan gissat det, men trevligt att veta säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

@kabex: Många säger de använder den för att styra spotify. Fungerar det med andra musikspelare också?

Ja, appen musik boss till klockan och companionappen music boss för 20 kr till bl.a. Android låter dig själv lägga till vila musiktjänster du vill använda. Du kan även lägga till egna genvägar för att höja sänka byta låt och även byta tjänst / starta aktuella musiktjänster. Du kan även välja vilken sort musikkontroll som ska användas för att den ska vara kompatibel med fler tjänster.

Jag använder den för Sonos hemma, Spotify, soundcloud, SR-play.

Pebble klockorna.. Något som man, när man väl ägt en, inte förstår hur man kunde leva utan innan.

Använder den för att se tiden, vädret, vilka som är online på twitch, navigera med gps utan att kolla mobilen, svara på samtal och sms i bilen, styra mitt tellstick system hemma, authenticator för tvåstegsverifiering, styra musik och framför allt se notifikationer för att avgöra om jag behöver ta upp mobilen eller ej. Perfekt när man sitter i möten där man inte kan ta upp mobilen eller situationer som middagar osv.

Backar pebble time 2 utan tvekan, älskar att skärmen täcker större yta än ramen runt om nu hehe. Anledningen till att jag köpte en pebble steel och inte en time steel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide 240, CPU: Intel i5 4690K @ 3.5MHz, CPU-Kylare: Corsair Hydro H100i w/ 4x Noctua NF-F12, Moderkort: ASUS Gryphon Z97 Armor-edition, RAM: Corsair DDR3 16Gb (4x4),SSD: Corsair 120Gb, HDD: WD Green 1TB, Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag gillar min Time steel och om en stålversion kommer för time 2 så finns en pytteliten chans att jag byter. Jag gillar min Time dock men tvåan ser bättre ut med den större skärmen förhållande till klockans storlek. Det är ganska stor kant på time

Köp en Time 2 silver och byt till valfritt stålarmband?
Time 2 kan bli min första smartklocka - proportionerna ser riktigt bra ut nu, inte den något blockiga, klumpig framtoningen som de förra.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när man kan få tag i pebble 2 respektive timeout 2 i svenska ska butiker?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850