Behöver råd om nätverk och mobilt nätverk.

Permalänk
Medlem

Behöver råd om nätverk och mobilt nätverk.

Flyttade nyss in i en lägenhet, den är 2-3 år gammal och allt är modernt och sjukt fint. Så man trodde ju att det skulle gälla Internet med. Så fel jag hade...

Det är 6 lägenheter här, finns inget trådar nätverk i väggarna utan den här snubben har bara satt ut någon accesspunkt så alla som bor här delar på trådlöst nätverk. Ni kan förstå själva hur frustrerande det är.

Jag älskar att spela, och inte minst cs... och som många vet kräver det bra ping.

Cs kan jag inte spela längre, inte heller andra spel dessutom, kan inte kolla netflix heller utan att det lägger av hela tiden. Tom att surfa går inte.

Jag har försökt prata med hyresvärden men det har inte blivit bättre. Så jag behöver råd...

Hur funkar det med mobilt bredband, skulle jag kunna spela cs med det eller är det ingen idé? Eller finns det annat sätt?
Jag håller på att bli knäpp, snälla hjälp. D:

Permalänk
Medlem

DSL via Telejacket?

Gå ihop med övriga i de andra fem lägenheterna och föreslå en lösning gemensamt.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecce:

DSL via Telejacket?

Gå ihop med övriga i de andra fem lägenheterna och föreslå en lösning gemensamt.

Finns inget telejack heller. :X Är hyreslägenheter och tror inte dom andra skulle gå med på det.

Skickades från m.sweclockers.com