Custom kategoribas. Hur tar jag bort? (WordPress)

Permalänk

Custom kategoribas. Hur tar jag bort? (WordPress)

Har en WordPress med WooCommerce och kategorin "produkt-kategori" för mina produkter.

Jag har försökt göra så här för att kapa bort dem:
RewriteRule ^produkt-kategori/(.+)$ /$1 [R="301,L"]

Men det levererar bara en 404. Nån ide någon?

Permalänk
Medlem

Det går, men är betydligt krångligare än en rad i .htaccess och risk för potentiella konflikter med hur Wordpress differentierar sina inlägg, sidor och kategorier med Woocommerces produkter i URL strukturen.

Det här har funkat för mig, http://techduplex.com/woocommerce-remove-product-and-product-...

Varför vill du ha bort dem förresten? Kan nästan vara enklare att antingen döpa om dem till nått mer passande i "settings > permalinks" eller helt enkelt strukturera temat så att sidan inte använder Woocommerce kategorier och dem således aldrig visas.

Permalänk

@amh: Tack för ditt svar! Började ana det ju mer jag rotade.

Kunden vill ta bort den för att det blir snyggare med bara kategorin. Att ta bort kategorierna skulle inte funka, på något sätt vill man ju sortera in de olika produkterna i kategorier. Varför skulle man inte vilja det?

Permalänk
Medlem

@-=*ThE_cRoW*=-: Det beror ju helt på hur många produkter man säljer och hur dem struktureras. Sidan jag jobbar med nu har bara 7 produkter men 4-16 varianter av varje, kör helt utan varken produkt och kategorisidor.

En "ful"work-around, dock lite mer administrativt arbete, är att skapa Wordpress sidor istället för kategorier sen visa produkterna från en kategori på dem sidorna med shortcodes. Dock kanske inget du vill leverera till slutkund.

Men testa metoden från länken jag skicka, har som sagt använt mig av den tidigare!

Permalänk

@amh: förstår.

Det får vara som det är nu. Viktiga är att det är enkelt för kunden att hantera och att det inte kraschar med någon kommande uppdatering.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem