Permalänk
Medlem

Kompaktkamera med Timelapse

Halloj!
Har googlat som en tok utan att hitta det jag söker (Förrutom gopro)
Jag eftersöker en billig kompaktkamera som har funktionen Time Lapse.
Dvs den tar bilder med jämna mellanrum.
Dessutom ska den ha nån typ av laddsladd som gör att man kan ladda kameran när den tar fotografier.
Canons Ixus-serie har jag en förkärlek för, Men till dessa är det väl fortfarande separat laddare antar jag?
Någon som har tips på vad jag eftersöker? Har en Gopro idag och den gör det den ska, men lämnar lite att önska vad gäller bildkvalitet.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

Jag ska inte säja att du ska handla här ifrån, men det var ett enkelt sätt att få fram vilka som har funktionen:

http://www.amazon.com/s/ref=sr_nr_p_72_0?fst=as%3Aoff&rh=n%3A...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Canons Ixus-serie har jag en förkärlek för, Men till dessa är det väl fortfarande separat laddare antar jag?

Jag vet inte hur det är med dagens modeller, men till många kameror finns ju en batteriadapter som man ansluter till en extern strömkälla. Jag har en sådan till en Ixus av något äldre snitt.

Hur billig ska den vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Jag ska inte säja att du ska handla här ifrån, men det var ett enkelt sätt att få fram vilka som har funktionen:

http://www.amazon.com/s/ref=sr_nr_p_72_0?fst=as%3Aoff&rh=n%3A...

Har kikat även där, men de flesta är timelapse-kameror. Jag vill ha en kamera som jag även kan använda till annat.

Skrivet av dumbo:

Jag vet inte hur det är med dagens modeller, men till många kameror finns ju en batteriadapter som man ansluter till en extern strömkälla. Jag har en sådan till en Ixus av något äldre snitt.

Hur billig ska den vara?

Jag har en Ixus 95 IS hemma och den kan man tyvärr inte ladda med sladd, det kanske har förändrats med nyare modeller, Jag kikade lite på nyare modeller av Ixus och där var det laddare med, vilket gjorde att jag tolkade det som att dom inte gick att ladda med sladd.

Prisbilden ligger runt 1000-1500

Btw, tack för era svar!

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddr:

Jag har en Ixus 95 IS hemma och den kan man tyvärr inte ladda med sladd, det kanske har förändrats med nyare modeller, Jag kikade lite på nyare modeller av Ixus och där var det laddare med, vilket gjorde att jag tolkade det som att dom inte gick att ladda med sladd.

Jag tror du missförstod vad jag menade. Man sätter alltså i ett "fejkbatteri" där det vanliga batteriet annars skulle suttit och så kopplar man en extern strömkälla till "fejkbatteriet".
Här är tex en som ska passa till Ixus 95 IS enl. beskrivningen.
http://www.ebay.com/itm/AC-Power-Supply-Adapter-For-ACK-DC40-...-

Är man lite praktiskt lagd skulle man ju kunna tömma ett batteri på innehåll och fixa motsvarande på vilken kamera som helst. På många som har denna typ av adapter som originaltillbehör finns det dock en "flärp" och ett hål i batterilocket för att ansluta kabeln.

Edit:
På så sätt behöver man ju alltså inte vara låst vid att det ska gå att ladda medan kameran är igång och får du ett större urval.