Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Ny speldator

Tjena!
Har plockat ihop en ny dator då min gamla har ett par år på nacken.

Har plockat ihop denna:
Inköpslista Dator

Är allt kompatibelt?
Något som inte håller måttet?

Tack för hjälpen
//SpikeLp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av SpikeLp:

Tjena!
Har plockat ihop en ny dator då min gamla har ett par år på nacken.

Har plockat ihop denna:
Inköpslista Dator

Är allt kompatibelt?
Något som inte håller måttet?

Tack för hjälpen
//SpikeLp

Du skulle kunna vänta på nya polaris och pascal ifall det skulle vara intressant, om inte så kommer du nog kunna hitta ett 970/980 billigare på Swecmarknaden, blocket eller tradera! Så hade iallafall jag gjort

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

@SpikeLp:

Först och främst har du glömt ett nätaggregat (PSU). Därtill har du köpt en processor som går att överklocka (namnet slutar på K) men ett moderkort som inte stödjer överklockning. För att överklocka ska du ha ett moderkort som heter någonting med Z170.

Precis som personen ovanför skulle jag rekommendera att du väntar några veckor då nya kort kommer. Även om du inte har råd med dessa kommer det säkerligen innebära ett prisdropp på redan befintliga modeller.

CPU: i7-6700K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS Z170-A. Minnen: HyperX Fury Black DDR4 8GB 2666MHz. GPU: ASUS GTX 1080 Strix Gaming (8G). SSD: Corsair Force LE 240GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 400C + Be Quiet! Shadow Wings 2 PWM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Skulle avvakta några veckor till när det gäller GPU just för att se hur/om priset sänks på tex 970.

CPU: Intel i5 4690K GPU: Asus Strix 1080 8GBModerkort: Asus Z87 V-Edition RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600MHz Chassi: Fractal Design Define R3 Kylare: Cooler Master Hyper 212 Plus HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Tack för svaren!

Såg att jag missat nätaggregatet.

Visste inte om att man kunde se möjligheten till överklockling med hjälp av K i slutet på namnet.
Man lär sig något nytt varje dag.

När kommer polaris/pascal? Har ingen koll på datum osv.

Tack för hjälpen som sagt, inte riktigt insatt i vad man ska ha osv.

//SpikeLp

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av SpikeLp:

Tack för svaren!

Såg att jag missat nätaggregatet.

Visste inte om att man kunde se möjligheten till överklockling med hjälp av K i slutet på namnet.
Man lär sig något nytt varje dag.

När kommer polaris/pascal? Har ingen koll på datum osv.

Tack för hjälpen som sagt, inte riktigt insatt i vad man ska ha osv.

//SpikeLp

Juni är väl det som sägs nu.

Nvidia GTX 1060 @ 2050 MHz | 4670K @4,6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair AX850 | 3TB HDD | 120GB SSD | Fractal Design Define Nano S | Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit